Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drapstrulser... Hva kan jeg gjøre?

tulling99

Medlem
Drapstrussel er alvorlig.. På en annen side sitter det sannsynligvis en eller annen kvisete femtenåring bak en datamaskin i indre innavlvik som ikke har skjønt alvoret i det han har gjort, og som ikke har ment noe med det, og som allerede har glemt hele greia.

Tror jeg hadde tatt det med knusende ro. Det virker ikke så seriøst ettersom de klikker på grunn av en komisk blog om kviser. Det er jo ikke som om du har tegnet en karikatur av en eller annen gud el. :D:D
 

picxx

Well-Known Member
Tror jeg hadde tatt det med knusende ro. Det virker ikke så seriøst ettersom de klikker på grunn av en komisk blog om kviser. Det er jo ikke som om du har tegnet en karikatur av en eller annen gud el. :D:D

Som det tidligere er poengtert bør man anmelde, om ikke for annet enn å faktisk dokumentere at trusselen har forekommet, og, om det blir gjort noe av saken, vise at selv om man er en femtenåring fra indre innavlsvik kan man ikke slenge rundt seg med drapstrusler.

Anmeld!
 

Christian

Medlem
Jeg er enig at det burde anmeldes, men tror nok ikke trådstarter har noe i det hele tatt å være redd for. Terskelen for å skrive drapstrusler over nettet er vel ganske lav for fjortiser.

En kompis som har jobbet mange år som dørvakt sa at det var de som ikke sa noe, men som dro i sinne man burde være bekymret for. Han har blitt drapstruet X antall ganger av dritingse gjester. Men det var en som ikke fikk komme inn, som ble kjempesint og bare dro uten å si noe mer. Han dro hjem, hentet frem hagla, prøveskøyt et par skudd fra verandaen og bestilte seg en taxi tilbake til byen for å skyte vaktene. Men naboene hadde jo varslet om skudd, så han ble tatt i hjemmet sitt. Friskt...
 

Knut

Medlem
Ville anmeldt det. Overså slike ting før, men har nå begynt å anmelde trusler. Sender også en mail til deres ISP der jeg dokumenterer så godt jeg kan med IP, mailadresse, klokkeslett og dato. Dette har vist seg å være minst like effektivt som å anmelde til polititet.
I de fleste tilfeller vil de som kommer med trusler få ett brev i posten fra politiet der de får beskjed om at de er anmeldt. Noen ganger vil også ISP sende ut advarsler til de ( De fleste gangene foreldrene). Dette vil som oftest være nok til å få de til å tenke seg om 2 ganger før de slenger ut shit neste gang.
 
Sist redigert:
Topp