Domeneshop med kraftig Prisøkning – Takk for meg!

hungpham

Medlem
Derfor jeg sa det er feil med Webhuset. Når leverandøren fornyer et domene, det skal legges til domenets utløpdato, ikke bestilt dato. Bestilt dato + 1 år = utløp dato, det er bare riktig når å bestille et nytt domene. Forstår du ikke 2 forskjellige saker ovenfor?

2. Du registrerte et domene medielisten.no fra 14. mai 2024. Og f.eks, du betalte Domeneshop for 3 år. Så domenet er godt til 14. mai 2027. I dag bestemmer du å flytte inn Webhuset. Ved flytning fornyes domenet 1 år. Hvilken dato forventer du for å fornye domenet ditt igjen? 02. jan 2026? Eller 14. mai 2028?

Hei,

Når det gjelder .no domenenavnet lar ikke Norid oss registrarer fornye for mer enn maks 12 måneder i slengen i registeret. At DS gjør en egen avtale om fornyelse blir en avtale mellom kunden og DS. Så har du betalt de for et .no i tre år må du bare holde deg der. :)

For andre domenenavn er det ofte mulig å betale og få oppdatert expire date i registeret for det som faktisk er betalt. F.eks .com kan fornyes for inntil 9 år mener jeg det er.

hungpham

Medlem
Du har rett, .no domene kan bare registrere i 1 år. Eksemplet er bare for å vise forskjellig mellom bestilt og utløp datoer.

Sjekker igjen på Norid, og Norid tillater forhandler å fornye domene i en kortere periode. Det er forskjellig mellom den første registreringen og fornyelsesperioden. Derfor blander Webhuset bestilt og utløp datoer sammen :) Man skal ha kortere domeneperiode om man flytter domene inn Webhuset før utløpsdato. Må være oppmerksom hvis man bruker Webhusets tjenester :)

xdex

Medlem
I stedet for å fortelle oss hvor mye du hater Webhuset, kan du heller belyse oss hvem som ikke gjør dette, og hvilket selskap vi bør flytte til, når tråden stort sett handler om "prissjokk".

Topp