Domeneshop kjøpt opp

xdex

Medlem
Helt greit, "aldri" hatt noe med domeneshop å gjøre, men vet mange sverger til selskapet. Heldigvis ikke one.com som kjøpte dem opp.. RIP ProISP.
 

holte

Medlem
Som artikkelen sier :

Domeneshop er kjøpt opp.
Tror dere vi kommer til å merke forskjell?
Liker det ikke. Dette er en trend. Alle hostingselskap blir kjøpt opp av utenlandske selskap, slik PROIsp og ONE.com ble. Her er et selskap som eier 86 hostingselskap. Blant annet Bluehost og Hostgator. Ofte ser vi økte priser, men domeneshop lover at de fortsatt være et norsk selskap med servere i Norge, med de samme dyktige ansatte, de samme robuste tjenestene og de samme lave prisene. På sikt betyr oppkjøpet at Domeneshops kunder vil få tilgang til en større produktportefølje enn i dag.
 

holte

Medlem
Helt greit, "aldri" hatt noe med domeneshop å gjøre, men vet mange sverger til selskapet. Heldigvis ikke one.com som kjøpte dem opp.. RIP ProISP.

Hva anbefaler du da?

One.com, er kjøpt opp av group.one som også eier blant annet Fastname, ProISP, SYSE og Uniweb

group.one kaller seg en ledende europeisk leverandør av online tilstedeværelse, skyhosting og digital markedsføringstjenester. Over 2 millioner kunder stoler på oss med sin online suksess. Takket være støtten fra våre partnere Cinven og Ontario Teachers' Pension Plan, utvider vi stadig konsernets tjenesteportefølje og geografiske fotavtrykk...
 

Bjørnar

Gründer
Jeg håper det forblir sånn, de har vært frem til nå en 100% problemfri leverandør!

Skjermbilde 2024-09-01 kl. 22.51.46.png

:eek::eek::eek:
 

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Så lenge de leverer det samme, spiller det ingen rolle hvem som eier de.
 

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Vil tro det. De skrur sikkert opp prisene. Vi får se.
 

holte

Medlem
Vil tro det. De skrur sikkert opp prisene. Vi får se.
Som nevnt sier de selv: Domeneshop vil fremdeles være Domeneshop. "Vi skal fortsatt være et norsk selskap med servere i Norge, med de samme dyktige ansatte, de samme robuste tjenestene og de samme lave prisene". https://domene.shop/faq?id=442

Men jeg tror en grunn til salget er at noe har skjedd med domenemarkedet. Alle de nye domeneendelsene har gjort at folk ikke lenger hamstrer domener med tanke på mulig salg. Det var faktisk et ganske stort marked for domenesalg. I dag ser det heller ut som om folk vil kvitte seg med mange. Domeneshop har ikke samme veksten som før, men mulig jeg tar feil. Selv vurderer jeg i hvert fall å halvere det jeg har. Beholde de beste og noen jeg selv ønsker å bruke.
 

Bjørnar

Gründer
Som nevnt sier de selv: Domeneshop vil fremdeles være Domeneshop. "Vi skal fortsatt være et norsk selskap med servere i Norge, med de samme dyktige ansatte, de samme robuste tjenestene og de samme lave prisene". https://domene.shop/faq?id=442

Men jeg tror en grunn til salget er at noe har skjedd med domenemarkedet. Alle de nye domeneendelsene har gjort at folk ikke lenger hamstrer domener med tanke på mulig salg. Det var faktisk et ganske stort marked for domenesalg. I dag ser det heller ut som om folk vil kvitte seg med mange. Domeneshop har ikke samme veksten som før, men mulig jeg tar feil. Selv vurderer jeg i hvert fall å halvere det jeg har. Beholde de beste og noen jeg selv ønsker å bruke.
Jeg tror du har rett i at den ekstreme vekstfasen er over, og at det stabiliserer seg, og muligens går noe ned. Før fikk man solgt nærmest hva som helst av domener, men det er slutt på de tidene.

Samtidig tror jeg den store gevinsten ved et slikt oppkjøp, er å konvertere domeneeiere hos Domeneshop til hostingkunder og alle mulige ekstratjenester. Der har ikke Domeneshop vært gode nok, med sitt litt spesielle oppsett, og der ligger det enorm gevinst for nye eiere, hvis de klarer å gjøre penger ut av eksisterende kundemasse.
 

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Jeg gjetter på at mange har gjort hva vi har gjort: kvitta oss med masse domener. Dette tror jeg henger sammen med utviklingen generelt i markedet. Google sliter med å få ting rett etter at ChatGPT, Claude osv. kom på banen. Med AI, trenger ikke folk klikke seg inn på domener lengre. De får jo svarene på det de lurer på direkte. Dermed er det ikke like lett å få trafikk inn på sidene lengre.

Ingen trafikk, ingen grunn til å holde på med typiske info. sider lengre.
Det eneste som vil overleve dette her, er typiske firma-hjemmesider.

Tror jeg.
 

Bjørnar

Gründer
Det eneste som vil overleve dette her, er typiske firma-hjemmesider.
Men denne utviklingen har jo vært sånn lenge - Google endrer på hva de viser direkte - det har de gjort i enormt mange år nå (det er en annen tråd om akkurat dette).

Og de som driver med infosider, de vil fortsatt lykkes - dersom de gjør ting riktig. Som de sier i Jurassic Park; Live will find a way :)
 
Topp