Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domener og SEO

Jostein

Medlem
Hei!

Hadde en tråd tidligere om min nystarede nettbutikk og SEO. Basert på feedback har jeg nå laget en ny nettbutikk. Det jeg lurer på nå er hvilket domene jeg skal ha på nettbutikken. Fikk litt forskjellig svar sist, så kanskje noen har noen gode råd..

Vi har designet og produsert våre egne bagasjemerker under brandet Hippotag. Vi ønsker primært å bygge opp dette merkenavnet, men for å komme høyere på google søk osv. så kjøpte jeg domenene Startsida - bagasjemerke og Startsida - bagasjemerke

Bør jeg la nettbutikken ha domene Startsida - bagasjemerke (bagasjemerker har jeg pekt mot bagasjemerke.no) eller Hippotag som jo er brandnavnet?

Legger link til den gamle nettbutikken her og den nye her

Optimalt ville jeg hatt Hippotag som domenenavn på den nye nettbutikken, og pekt bagasjemerker.no til denne. Vil det ha noen effekt på søkeordet bagasjemerke??

Takker for svar! Om mulig, keep it simple, er ikke noen racer på CEO! :)
 
Jeg ville brukt varemerket som hoveddomene og pekt det andre dit. Jeg har lignende opplegg for for en butikk jeg driver. Og domenet med selve nøkkelordet (navnet på en produkt kategori) scorer veldig høyt hos google (faktisk førsteplass) og det peker bare direkte til nettbutikken som ligger under annet domene.
 
Topp