Domenenavn-investering

Adriana

New Member
Hei folkens!

Nå kommer det jo flere og flere nye toppdomener (av typen .webcam, .trade osv), så det er en god mulighet til å tjene noen kronasjer. Jeg kom litt sent inn i spillet, men fikk sikra meg et par veldig gode domenenavn, som jeg tror kan nå en veldig høy verdi!

Hva bør strategien min være for å få mest mulig penger for disse? Bør jeg ta kontakt med de største selvskapene innen bransjene og informere dem om domenenavnene, og si at budrunden er i gang? Isåfall, er det legalt å lyve her? F.eks. om jeg sier at det høyeste budet er på f.eks. 300.000, slik at de starter derfra. Kanskje litt halvsleipt, men om de føler det ikke er verdt det kan de jo bare takke nei. Dessuten tror jeg verdien av disse domenenavnene vil stige over lang tid, men jeg har ikke tålmodighet nok til å vente i flere år hvis jeg kan få en god sum for dem med en gang.

adeneo

Medlem
Du har med andre nettopp registrert noen domener med "webcam" og "trade" TLD'er for noen hundringser, og nå tror du at noen kan være interessert i å kjøpe disse for 300K ++.

Lykke til med det, jeg hadde ikke holdt pusten hvis jeg var deg, og de ender nok opp på Sedo for litt i underkant av en bærumstier.

zapotek

Medlem
Må si meg enig med Adeneo. Det er nok dessverre lite verdi (foreløpig) i alle de nye TLDene som slippes. I alle overskuelig fremtid er det .com som gjelder, med .org og .net på plassene bak.

Adriana

New Member
Jeg har tro på de nye toppdomenene. Og det er ikke akkurat snakk om ting som stockztrading133289.trade, det er veldig "rett på" navn jeg har skaffet meg, noe ala villas.com for eksempel.

Men samme hvor mye tro dere har på det eller ikke, hva er den beste strategien for å få mest mulig penger ut av domenenavn?

hungpham

Medlem
Du skal være forsiktig med disse store selvskapene. De eier mange varemerker. Hvis du krenker, kan de få det uten å betale deg.

Chris M

Medlem
Når gikk du sist inn på et tilfeldig domene med .trade eller .webcam? Har null verdi...selv om du eier sugogsvelgdeterhelg.webcam så hjelper det lite. Personlig viste jeg ikke om disse nye domenene engang, og det er en grunn til at du fikk "SIKRET" deg disse domene selv etter at du var sent ute...ingen andre ville ha de..

Topp