Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domene slettes

antidote

Medlem
Heisann.
I dag fikk jeg en mail fra Norid om at domene 20020.no blir slettet 15 Juli fordi organisasjonsnummeret er utgått.
Nummeret som jeg brukte tilhørte en bedrift som faren min eide, men som han for noen måneder siden solgte. Om det har noe og si vet jeg ikke. Vist ikke jeg finner et nytt org.nr. slettes domene og websiden.
Jeg kan heller ikke registrere noe form for foretak siden jeg er under 18.
Hva kan jeg gjøre for og ordne saken?
 

Ole Avranden

utvandret
Hva du kan gjøre?

Som du selv sier; du må finne et nytt organisasjonsnummer.
- Eventuelt så må du forte deg å bli 18 slik at du kan opprette et firma ;)
 

hvaer

Medlem
Selve websiden vil jo ikke bli slettet, så hvis du ikke klarer å ordne noen ny eier, så får du bytte domenenavn til noe med .com,.net,.org e.l.

Hva angår .no, så utgikk dine administrative rettigheter til ditt domene når din far solgte bedriften. Men merkelig at den ble solgt? Alleen kiosk som den ble registrert på, var ett enkeltpersonsforetak, som nå er ett AS, og 11.4.2013 så ble enkeltpersonsforetaket slettet. Så din far kan ikke ha solgt enkeltpersonsforetaket som var registrert på Sissel Henny Flaten, ettersom det ikke er mulig. Det er også samme person som er bak ENK'et og bak AS'et som drives nå, så din fremstilling av saken er meget merkelig. Såpass merkelig at du vil ha vansker med å finne noen som er villig til å la leie ditt eget domene frem til du er gammel nok, ettersom du tydeligvis har unnlatt å oppgi riktige opplysninger

Alleen Kiosk Sissel Henny Flaten - Lyngdal - Se Regnskap, Roller og mer
 
Nå kan det jo hende det er en ørliten sjanse for at den personen du nå omtaler, er innehaver av firmaet som er kjøperen? Og at denne har nedlagt sin enkeltpersonsvirksomhet i og med hun har opprettet et aksjeselskap?

Bare noen tanker ...

Mvh Dan
 

antidote

Medlem
Selve websiden vil jo ikke bli slettet, så hvis du ikke klarer å ordne noen ny eier, så får du bytte domenenavn til noe med .com,.net,.org e.l.

Hva angår .no, så utgikk dine administrative rettigheter til ditt domene når din far solgte bedriften. Men merkelig at den ble solgt? Alleen kiosk som den ble registrert på, var ett enkeltpersonsforetak, som nå er ett AS, og 11.4.2013 så ble enkeltpersonsforetaket slettet. Så din far kan ikke ha solgt enkeltpersonsforetaket som var registrert på Sissel Henny Flaten, ettersom det ikke er mulig. Det er også samme person som er bak ENK'et og bak AS'et som drives nå, så din fremstilling av saken er meget merkelig. Såpass merkelig at du vil ha vansker med å finne noen som er villig til å la leie ditt eget domene frem til du er gammel nok, ettersom du tydeligvis har unnlatt å oppgi riktige opplysninger

Alleen Kiosk Sissel Henny Flaten - Lyngdal - Se Regnskap, Roller og mer

Sissel Flaten er moren min, som sammen med faren min eide butikken. Som nå er solgt til en dame som tidligere jobbet der, fordi faren min fikk en bedre jobb. Bare og lese her.
 

Santo

Active Member
Kan du ikke bare få en av foreldrene dine til å opprette et enkeltpersonforetak og flytte domenet dit?

Det kan være et sovende selskap, og man trenger ikke å gjøre noe som helst ift. regnskap e.l.
 

hansson

Langveisfarende
Er det ikke noen ærlige sjeler her inne som kan ta på seg å adoptere domenet til antidote fyller 18 da? Noen domeneflinkiser som likevel har rutine på å flytte og selge domener over en lav sko. Jeg har ikke peiling på denslags, men stiller gjerne opp hvis jeg kan hjelpe.
 

picxx

Well-Known Member
Får du ikke ordnet saken på annet vis er det bare å sende meg en pm antidote, så kan vi nok ordne plass til domenet inntil du fyller 18.
 
Topp