Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domene med æ,ø,å i tittelen

Taffy

Medlem
Hei, skal registrere domener som retter seg mot norske brukere, og ønsker da å bruke noen ord som inneholder æ, ø og å i domenenavnet. Vet det ikke er lurt med tanke på utenlandske brukere, men siden jeg bare retter meg inn mot norske besøkende er det ikke noe problem.

Prøvde å registrere på namecheap, men virker ikke som siden klarer å registrere domener med utenlandske bokstaver, og lurte da på om noen her har lignende erfaringer? Hvor har dere valgt å registrere?

Har inntrykk av at de norske domenesidene jevnt over er litt dyre, og vil derfor gjerne registrere på en bra og billig utenlandsk side. Sjekka bluehost som skulle stille opp med et gratis domene, men fant ut at jeg heller vil ha domene og hosting separat. Bluehost virka veldig billig, men var mye mersalg og så ikke så billig ut lenger da.
 

clinton4

Medlem
Husk nå at du betaler mva hos domeneshop (som du jo får igjen dersom du er mva registrert). Så prisen er ikke så forskjellig.
 

picxx

Well-Known Member
Husk nå at du betaler mva hos domeneshop (som du jo får igjen dersom du er mva registrert). Så prisen er ikke så forskjellig.

Som privatperson sparer du nesten halve beløpet namecheap vs. domeneshop.
Så litt blir det, selv om du også får igjen mva.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du sparer vel 50 kroner pr. år?

En ting du kan tenke på er at når du besøker vannkjøler .com, så viser f.eks. FF ikke vannkjøler .com med ø, men bytter det ut til IDN versjonen: xn--vannkjler-q8a .com
For .no navn så gjør den ikke det.

Ellers kan du ikke sende epost til domener med æøå, visstnok.
 

dammat

New Member
Du finner regelverket for .NO domener her Web Solutions | Global Domain Registrar. Det ser ut som det er mulig å registrere et navn med norske bokstaver. Du må ha en lokal bedrift for å registrere et .NO domenenavn. Hvis du ikke har, kan dette selskap tilby lokal tilstedeværelse tjeneste (Local Presence) for registrering av .NO domenenavne Local Presence.
 
Topp