Domene Host!

Duper

Medlem
Sliter så sykt med one.com

Har en nettbutikk liggende oss dem men vurderer og bytte til en som har server i oslo og kan ting. Når man flytter over siden fra en server til en annen men beholder domene så klart vil dette ha noe og si på plasering i googel ? ? :rolleyes:

Hvem bruker du til og passe på dine domener ?

Speca

Medlem
Utenlandske:
Brainhost - ligg til helvete unna, møkka host. Umulig å si opp. Måtte bytte kredittkort grunnet denne møkka, men den fortsatt aktiv.
Hostgator - En av de beste wordpresshostene.
RackForce - Ett feilkjøp. Skulle ha RackSpace og mikset om navnene. Helt grei host, men en i mengden
RackSpace - Kort og enkelt verdens beste host.

Norske:
Domeneshop - Tungvinne løsninger, liker ikke.
Namebox - Etter litt innkjøringsproblemer, så tror jeg det blir bra etter cpanel kommer på plass til helgen.

Erlend

Medlem
Har akkurat skaffet meg Host1, så er litt usikker på hva jeg synes enda. Hostgator kan jeg ihvertfall anbefale!

Host1

Medlem
Hvor lang tid tar det før jeg får opp domenet + serveren etter bestilling?

Er det snakk om webhotell så er det umiddelbart etter betaling med PayPal hvis det er snakk om et .com/.net/.org-domene. Med .no-domener vil webhotellet bli aktivert umiddelbart mens .no-domenet krever signering av egenerklæring først, samt det vil ikke bli aktivt før etter neste dns-reload hos NORID (etter klokken 16 neste dag.) Betaler du med faktura vil tjenesten bli aktivert så snart en av våre ansatte har manuelt sjekket og aktivert ordren. Normalt kort tid etter bestilling.

Dedikerte servere varierer etter hva man har behov for av hardware osv.

VPS leveres normalt innen få timer, noe lengre tid må beregnes på nattestid/helligdager. Det skal sies at vi jobber med en løsning for å kunne levere VPS'er på et par minutter. Regner med å ha dette på plass iløpet av Q1 2012.

Santo

Active Member
... samt det vil ikke bli aktivt før etter neste dns-reload hos NORID (etter klokken 16 neste dag.)

Norid gjør dette nå to ganger pr. dag.

Norid.no:
Fra 2. januar 2012 vil Norid publisere nye sonefiler for domenene vi administrerer to ganger hver arbeidsdag: en gang mellom kl. 07 og 09, og en gang mellom kl. 15 og 17.

Dette vil erstatte dagens publisering "etter klokken 16".

Vi planlegger å få på plass en automatisert løsning for hyppigere publisering av sonefiler i løpet av 2012.

Topp