Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domene handel idag

Coachen

Medlem
Heisann Web entusiaster!
Har lest endel med stor interresse her inne å tenkte det var på tide å poste noe selv.

Har akkurat startet sånn smått med Domene handel og håpet er at man skal kunne tjene litt på sikt.
I denne forbindelsen så lurer jeg på et par ting.
Domenenavnene jeg har kjøpt til nå er fremtidsrettet og navn jeg tror vil bli søkt MYE på i fremtiden (jeg jobber i spillbransjen og hvet tidlig hva de neste store "hypene" er)
De fleste dømenene jeg har kjøpt til nå har en -(bindestrek) i seg.
Etter hva jeg har lest så er ikke disse noe særlig å parkere (hos Sedo f.eks) stemmer dette?
Så hva er lurest for meg å gjøre med disse domenene som "vil våkne til liv" mot høsten?
Har lekt med tanken om å lage enkle hjemmesider med relevant info, bilder og linker rundt temaet til domene navnet.
For å tjene litt i mellomtiden da så er det vel diverse affiliate programmer (Adsense etc) som man kan tjene på? Eller er det andre tjenester som er mer innbringende?
Kan man kombinere bruk av Adsense med andre typer affiliate linker?

Om jeg skal ha hjemmesider til mine domener så trenger jeg også et Web hotell med inkludert hjemmeside utviklingsprogram. Har kikket litt på en som heter noe med Gator, er det andre som er bedre? Web hotellet må støtte bruk av flere domener i prisen da det sikkert blir endel sider ettervært..

Tror jeg må stoppe der, ble flere spørsmål en jeg hadde tenkt :)
Håper noen kan komme med gode tips rundt mine mange spørsmål.
All hjelp taes imot med stor takk!
 

Coachen

Medlem
Det er ikke domener mot spillnavn, de er opptatt laaangt fremover i tid :)
Dette er domener som går med på tilbehør til spill som vil bli søkt etter og holdt poppulært lenge.
Kan ta et eksempel.
Spillet Skylanders som er noe av det mest populære for barn i disse dager har enormt mye søk på alt som har med spillet å gjøre. Ville ikke et domene som Skylanders-figures.com/Skylanders-Toys.com,etc ha stort potensiale i søkemotorer? Bindestrek går vel som mellomrom der?

Akkurat Skylanders er jo et produktnavn så ser at det eksempelet ikke passer helt.
Mine sider har et navn som også er et vanlig ord og det kan man vel ikke ta Copyright på?
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
+1 til alt Dag Frogner skriver.

Kan også legge til at det kun er særs gode domener som er verd mye penger. Som oftest overvurderer domeneeiere verdien av domene de sitter på.

Eksempel på skikkelig gode domener:
bil.no
trening.no
varmepumper.no
 

Coachen

Medlem
Navnet er Infinity og det kan vel ikke taes Copywright på da det er et vanlig Engelsk ord?
Mine sider har altså navn med Infinity, f.eks infinity-toys,etc.
Spørsmålet i forbindelse med bindestrek: i søkemotorer, vil bindestrek der gå som mellomrom?
 

zapotek

Medlem
Navnet er Infinity og det kan vel ikke taes Copywright på da det er et vanlig Engelsk ord?
Mine sider har altså navn med Infinity, f.eks infinity-toys,etc.
Spørsmålet i forbindelse med bindestrek: i søkemotorer, vil bindestrek der gå som mellomrom?

Ja, men verdien på et slik domene vil ikke være all verden for en eventuell kjøper.
 

Coachen

Medlem
Pga bindestreken da eller?
Om jeg bygger opp den aktuelle siden til å ha masse besøk så vil vel ikke bindestreken ha allverden å si? (adressen over er kun et eksempel, har mange varianter av domenet med Infinity i seg)
I søke motorer vil vel adressen være like aktuell som f.eks infinitytoys.com?
Om den aktuelle siden bringer inn litt reklamepenger så har jeg ingen store behov for å selge :)
 

Coachen

Medlem
Selv om ironi er vanskelig å lese på nettet så skinner denne mellom ;-)
Dette er ingen drøm om å bli rik i en fei men heller å ha en hobby på si som kanskje kan bringe inn litt i tillegg.
 

Tony J

Alle skal få
Romeo: Jeg oppfordrer deg til å tenke på hva du skriver. Er det informativt i forhold til tråden? Gir det trådstarter hjelp til de spørsmål han har? I denne og en annen tråd (ref: storfisk på kroken) kommer du med usakligheter. Jeg kan ikke skjønne hvorfor slik negativitet rundt andres tanker og ideer vil føre noe godt med seg. Den dagen du lurer på noe kan det hende at de samme personene du har ytret deg negativt til kunne hjulpet deg, men lar være på bakgrunn av tidligere kommentarer. Man tråkker sin egen sti her i verden og noen kaller det karma.
 

ASRS

Medlem
Man skal være svært forsiktig med å registrere .no domener som kan gjøre seg nytte av andre sine varemerker. De forsvinner raskt etter klage og avgjørelse i domeneklagenemda .

Men når det gjelder .com domener er man på langt sikrere grunn så vidt jeg vet. Tror du bare kan kjøre på her med de navnene du oppgir Coachen.


Forøvrig: "Content is King".
 
Sist redigert:

Coachen

Medlem
Har "endel" trafikk på den ene parkerte siden allerede så skal nok få noe innhold på den i løpet av helgen.
Tenkte å lage en slags portal hvor jeg linker til det jeg mener er best av relevant matriale.

Angående å få litt reklame til denne siten, om jeg bruker Adsense f.eks kan jeg bestemme noe over hva de reklamerer for eller går det helt automatisk?
Relevant reklame er jo et must for å få klikk.
 
Topp