Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domainsponsor, Domain Parking.

hohohoo

Medlem
Jeg har bestilt 4 domener, .no .com .org .net

.no domenet har jeg testet ut og brukt via HostGator. Nå som ting begynte å bli litt ferdig så slkulle jeg sjekke mine .com og .org domener. Så kommer det opp en side full av anonser. Som beskrevet her: DomainSponsor Review, Domain Parking and Tasting | HostGator Web Hosting Blog | Gator Crossing

Kan de bare gjør det? Og hvordan får jeg .com og .org siden til å gå til min side igjen?

Domenet er bestilt hos DomenShop.
 

eplebiten

Medlem
Bruker du Host Gators dns-servere for alle fire domenene? Er alle domene lagt til i cpanel på webhotellet? Har du en hatchling-konto?

Det hadde hjulpet med litt mer informasjon.
 

hohohoo

Medlem
Jeg har vært inne på domeneshop og satt opp DNS-pekere til den adressen som står Control Panelet mitt hos Hostgator.
mittdomene . com ->
www . mittdomene . com ->
www . mittdomene . no ->
osv.
Men det kan være noe kål med navnserverne? Siden begge.no domene fungerer men ikke de "internasjonale". Jeg har forsøkt å legge navneserverne som står i c-panel inn inn i konfigurasjon hos domeneshop, men får feilmelding. Ikke autorativ....
 
Sist redigert:

eplebiten

Medlem
At den ikke er autorativ vil si at domenet ikke er oppført på dns-serveren, og er normalt et resultat av domenet ikke lagt til i cpanel som et ekstra domene.

Jeg forstår det slik at du bruker HG sin DNS-server, og forsøker å videresende fra .com og .org til .no. Er dette rett? Eller har du separate nettsider for hvert toppnivå domene? (.com, org)
 

hohohoo

Medlem
At den ikke er autorativ vil si at domenet ikke er oppført på dns-serveren, og er normalt et resultat av domenet ikke lagt til i cpanel som et ekstra domene.

Jeg forstår det slik at du bruker HG sin DNS-server, og forsøker å videresende fra .com og .org til .no. Er dette rett? Eller har du separate nettsider for hvert toppnivå domene? (.com, org)

Det første er rett: Jeg forstår det slik at du bruker HG sin DNS-server, og forsøker å videresende fra .com og .org til .no

Har Baby Croc konto.
 
Sist redigert:

eplebiten

Medlem
Har du forsøkt å gjøre dette på domeneshop sin side? Du kan gjøre dette ved å bruke fanen "WWW-videresending" for hvert domene. Dette krever derimot at du bruker domeneshops dns-servere for com og org.

Alternativt skulle det være mulig å legge til domenet i cpanel som et ekstra domene, også gjøre den samme videresendingen i cpanel. Men dette blir etter min mening litt mer arbeidskrevende.
 
Sist redigert:

hohohoo

Medlem
Takker til begge, både oppskriften til Eplebiten og den til Tonny virket. Fordelen med Eplebiten sin var at den beholdt .com i URL-en, mens Tonny sin endret til det den pekte på. Om det er en fordel. (var et valg på Domenshop hvilken man ville bruke)
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor legger du ikke bare til domenene på HG kontoen og setter dem opp til å peke til samme mappe hvor du har "hovedsiden"?
På den måten slipper du å køle rundt med alle disse videresendingene og tullet.
 
Topp