DNS-oppføringer..

Moo

New Member
Hei, jeg kjøpte et webhotell for ikke så lenge siden og sliter med at domenet mitt er "Parkert" hos de jeg kjøpte det av. Kanskje tidenes dummeste spørsmål, men jeg er helt stuck.. Noen som kan hjelpe meg?

xdex

Medlem
Trykk på den blå knappen til venstre og hold inne alt + f11 mens du synger.. Neida..

Hvilken host er domenet parkert hos? Skal gå fint ann å endre dns til riktig server. Men umulig for oss å vite hvordan, uten mer informasjon.

Moo

New Member
Trykk på den blå knappen til venstre og hold inne alt + f11 mens du synger.. Neida..

Hvilken host er domenet parkert hos? Skal gå fint ann å endre dns til riktig server. Men umulig for oss å vite hvordan, uten mer informasjon.

Hehe, beklager det. Domenet er hostet av Webhuset.no og er også parkert der.

xdex

Medlem
Kjenner ikke til hvordan Webhuset praksiserer dette, da jeg ikke har noe domene der selv. Men, på dere egne sider står det følgende,

Med DNS Ekstra kan du på egenhånd administrere DNS for domenet ditt. Gjennom påloggingen din til kundesenteret får du tilgang til et enkelt grensesnitt som lar deg legge til, endre eller slette A-oppføringer, CNAME og MX-oppføringer.

Burde da ikke være noe i veien for å logge seg inn, og legge inn riktig DNS, IP får du fra leverandør.

Moo

New Member
Kjenner ikke til hvordan Webhuset praksiserer dette, da jeg ikke har noe domene der selv. Men, på dere egne sider står det følgende,

Burde da ikke være noe i veien for å logge seg inn, og legge inn riktig DNS, IP får du fra leverandør.

Ja, jeg har tilgang og mulighet til å endre DNS og legge/endre oppføringer osv. Er ikke så veldig flink med det, så jeg vet jo ikke hvilken DNS eller hva jeg skal endre for å få det til å fungere..

Moo

New Member
Fikk fikset det nå, spurte kundeservice og det var visst feil i IP-en jeg allerede hadde fått så...

Topp