DM i postkasse

hokhang

Medlem
Hei!
Vi driver møbel butikk Trendmøbler
Så nå planlegger vi å gå ut med en DM i lokal området her.

Men så er spørsmålet mitt, hva kan jeg forvente av treffprosent som handler?
Eks. hvis jeg går ut med 10 000 DM da, kan jeg forvente at 0,5% av de 10 000 som får DM handler? eller er jeg litt optimist nå?

Er kanskje litt dumt spørsmål med mye synsing... men normale firma/bransjer som går ut med dm, hva får dem igjen for det?
Det har selvfølgelig mye med innholdet i DM og tilbud og slikt da... men sånn generelt...

Helge

Profesjonell Googlesøker
Min erfaring er at det helst er folk "utforbi" normalområdet dere selger til får vite om dere og kanskje kommer å kjøper... alt fra 0,2 til 1%...

avhenger av hvilke tilbud dere har, og hvilke konkurrenter dere har... Det viktigste med en sånn DM i mitt synspunkt er ikke nødvendigvis å få merkbart salg etter den har kommet ut, men at folk får navnet på butikken på tungen og husker det til en annen gang. Rett og slett markedsføring av navnet

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det avhenger VEEELDIG av hva du sender ut. Jeg har enda til overs å se et norsk selskap som gjør et bra jobb med DM (iallefall i min egne postkasse). Her nede i Australia ser jeg hele tiden firmaer gjøre et flott jobb med det og det er utrolig hvor mange ganger de har lurt meg til å åpne og studere det de sender.

Om du sender ut en helt vanlig plain og kjedelig brosjyre, så vil du nå ut til de som allerede er i kjøpsmudus for det du selger. Om du gjør noe mer kreativt, så kan du nå ut til de som ikke engang trodde de trengte nye møbler og få en langt bedre konverteringsrate.

En av de bedre DM kampanjene jeg har vært borti lærte jeg om her om dagen da jeg snakket med en av Australias største eksperter på DM-markedsføring. En av hans beste historier var noe de hadde gjort for RSPCA (En organisasjon som hjelper dyr!). Rundt juletider i fjor laget de en boks, pakket den inn i et fint gavepapir og sendte den til 50 av de rikeste personene i Perth (by i Western Australia). Til tross for dette veldig begrensede opplaget, klart de å samle inn $140.000 AUD (ca 720.000 kroner).

Gaveesken de sendte ut var tom. I bunnen av den sto det noe slikt som "RSCPA fikk heller ingen hjelp fra deg i år".

Du må finne ut hva din USP er og hvordan du kan skille deg ut fra dine konkurrenter. Hva kan du tilby som er bedre? Du ønsker ikke konkurrere på pris, iallefall ikke når du selger "trendy" møbler.

Topp