Digitalvekt APP

eAvisa

Medlem
Hei,

Klør meg i hodet og trenger noen tips.

Holder på å leke meg med å planlegge en APP som leser av en digital vekt via USB eller BT. Er det noen som vet om man KAN koble til en digitalvekt til et nettbrett, for å få presentert antall gram/kg i en App? Noen som vet hvilken retningen prosjektet må gå for å programmere dette?

Alle som svarer får lønn i himmelen! :)

xdex

Medlem
Dette finnes det haugevis av, har selv en vekt som kobles til BT. De mest avanserte vektene eksempelvis inbody 720, er utrolig avanserte og er en maskin i seg selv. Vet at det også finnes en forbruker vekt til en "kristelig" penge. Antall kilo er jo uansett litt uinteressant. Bmi er for meg bare tull, jeg er sykelig overvektige om man følger bmi skala, nettopp fordi muskler veier mer enn fett. En skikkelig analyse av vannmengde, musklervekst i ulike deler av kroppen og fett kan utregne ett langt bedre resultat.

xdex

Medlem
Du er 180cm, sikter ned mot beina og har 3 sekunder på å fokusere og at appen leser av tallene. Eller, at du går inn i appen å skriver 84,6? Jeg tror sistnevnte er langt mindre klønete. Skal vekten også trekke fra vekt fra mobilen? Joda, måler du alltid med den samme mobilen, vet du i hvert fall om du går opp eller ned!

Topp