Dibs og paypal

Saida80

Medlem
Hei alle sammen:)

Jeg forstår ikke helt hva er forskjellen mellom dibs og paypal? det jeg har forstått er at på begge så kan man betale med visa/mastere card? jeg vil ha så lave kostnader som mulig i begynnelsen og tenkte å starte med paypal, men hvis mange ikke liker paypal så er det vel best å bruke dibs tenker jeg? det er jo ikke så dyrt, det koster 149kr måneden + 5kr per transaksjon, gjennom 24nettbutikk, er det mye?. Kan jeg starte med kun dibs? eller må jeg ha begge og hvorfor? erfaringer takk:eek:

Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Du kan starte med en av dem. Men du må ha en innløser også.
Kort fortalt et bindeledd mellom deg og dibs eller nets.
De som utbetaler pengene til deg.
Her kan det være en del å spare på å ta en ringerunde og sjekke litt.
Vi gikk ned fra 2,5 til 1,8 % provisjon hos innløser ved å ta en ringerunde.
Ta tallene med en klype salt, da jeg ikke har papirene foran meg, men er ganske sikker på at de er riktige.

Beergear.no

Medlem
Viste ikke at Handelsbanken var innløser.
Hva tar de i provisjon, og hvor ofte utbetaler de?

Saida80

Medlem
Jeg har lest tidligere at man ikke trenger konto hos PayPal for å kunne utføre en betaling gjennom den. For en måned siden skulle jeg bestille noe fra nettet og de hadde PayPal, jeg videreførte ikke betalingen fordi jeg likte ikke at jeg måtte registrere meg!! så hvordan kan det stemme at man ikke trenger å ha konto hos dem??:confused:

Saida80

Medlem
Takk til alle dere som har svart.. Jeg tror jeg nøyer meg med Paypal til å begynne med siden jeg ikke kan ha så mye utgifter i begynnelsen... jeg selv liker ikke paypal men man må bare prøve seg frem:)

Topp