Kjapp og trygg hosting for Wordpress

design hjelp

nancy

Medlem
hei,
jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg å finne ut av hvorfor sidebaren min er så treig...

NANCY-SOLEND.COM

jobbet med designet her : NANCY-SOLEND.COM
synest ik sidebaren er så treig der.

lurer også på horfor det hvite feltet kommer opp på toppen.. tror ik dt skjer alltid...
 

Demilio

Medlem
Det ser ut som du har en drøss med høyoppløselige bilder på siden din som laster før sidebaren din. Samtidig er det også mange tradedoubler reklamer som laster først, men tror nok det er bildene som først og fremst er problemer.

Vet ikke hva du bruker til å legge inn bildene i bloggen din med, men prøv timthumb. Google det så finner du et script som kan hjelpe litt med lasting av bilder :)

Jeg ser ikke noe hvitt felt. Kan det være admin-bar som ikke vises? Manger du get_header eller get_footer i koden?
 

nancy

Medlem
Det ser ut som du har en drøss med høyoppløselige bilder på siden din som laster før sidebaren din. Samtidig er det også mange tradedoubler reklamer som laster først, men tror nok det er bildene som først og fremst er problemer.

Vet ikke hva du bruker til å legge inn bildene i bloggen din med, men prøv timthumb. Google det så finner du et script som kan hjelpe litt med lasting av bilder :)

Jeg ser ikke noe hvitt felt. Kan det være admin-bar som ikke vises? Manger du get_header eller get_footer i koden?

bruker Nextgen gallery til å legge inn bilder... NextGEN Gallery - alex.rabe at alex.rabe
 

nancy

Medlem
Sjekket et av bildene i toppen og det er ca 3000x2000 og er på 2,3 mb (!!!)

Her har jeg resizet til 800x600 ca og lagret med 50% kvalitet. Da er det på kun 60kb og ser fortsatt veldig bra ut.

http://bildelagring.no/uploads/0qvp6.jpg

Du MÅ få ned størrelsen på bildene dine. Jeg sitter på en 30/30 mbit linje og enda brukte nettsiden din mer enn akseptabel tid på å laste inn.

da har jeg resizet en del bilder og sidebaren er ik fult så treig lengre.
 

nancy

Medlem
Du har en plugin som ikke fungerer "wassup".

Og på enkeltpostsidene laster ikke sidebaren så tregt. Forsiden må laste helt helt tullete mange bilder, hva med å ha kun de siste 10-15 poster der og bruke excerpts istedenfor hele poster?

har deaktivert innstikket "wassup" og redigert anntall innlegg på hovedsiden.
 

nancy

Medlem
Se der ja, mye mer behagelig. :)

Tror ikke det er mange som gidder å scrolle til bunnen uansett, når det er såpass mye info på én side.

er sidebaren min brukbar rask? jeg bruker mobiltbredbånd så den vil sikkert alltid være treg her..

får du forresten opp et hvit felt helt øverst?
 
Topp