Yngve Larsen
E-commerce ekspert
Om kunden betaler med kort i butikk eller på nett spiller vell ingen rolle... eller?
Jo, mener det er akkurat her forskjellen ligger MEN er ikke regnskapsfører, så mulig noen kan arrestere meg.
Om kunden betaler med kort i butikk eller på nett spiller vell ingen rolle... eller?
Salg via internett regnes som kontantsalg.
Dagsoppgjøret skal bokføres i regnskapssystemet, enten daglig eller ved at dagsoppgjørene spesifiseres i en egen rapport, for eksempel ved bruk av regneark. Rapporten vil da bli en del av bokføringsspesifikasjonen. Bokføringen må følge de ordinære kravene til ajourføring. Http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp_101/hPKey_2399/hParent_7/hDKey_1
Jo, mener det er akkurat her forskjellen ligger MEN er ikke regnskapsfører, så mulig noen kan arrestere meg.
Helt riktig! Kunder som betaler med kort på feks Rema 1000 kalles for kontantsalg, kunder som betaler med kort over nett er ikke går ikke under betegnelsen kontantsalg.
Tenkte jeg skulle gi en kort og enkel forklaring på hva et bilag er:
Et bilag er en dokumentasjon på på hva som har gått inn og ut av din bankkonto, et bilag kan være kvittering, faktura, kassaoppgjør o.l
Så hvis jeg har 1000 salg i måneden som betales inn til min PayPal-konto, for så å overføre penger én gang i måneden fra PayPal-konto til min norske bankkonto, så blir det kun étt bilag?
Hvis så er tilfelle, så kan jo regnskapsføringen bli en drøm å utføre...
Annet spørsmål til folket: Dere som har under 300 bilag i året + enkeltmannsforetak. Lager dere bilag av transaksjoner mellom egne bankkontoer? Altså om du feks overfører 5000,- fra en driftskonto til en person/forbrukskonto?