Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Den store Git-tråden

selbekk

Medlem
Git er et versjonskontroll-system som lar deg ta stegvis backup av filene dine, samt et must-have verktøy hvis du skal samarbeide med andre på kodebasen din.

Dette er tråden hvor man kan spørre spørsmål hvis man har satt seg fast, og trenger litt hjelp for å komme seg videre. Jeg vet jeg slet veldig i starten, så om det er noen nybegynnere her, så er det helt innafor å komme med alt fra de enkleste spørsmål til mer avanserte greier.

Har du ikke hørt om Git, har du sikkert hørt om Github. Det er en side med mange spennende prosjekter og åpne kodebaser man fritt kan videreutvikle og bruke out of the box. Twitter Bootstrap er et godt eksempel.

Har du ikke brukt Git før (noe som virkelig er et must, med en gang man blir vant med fordelene), så anbefaler jeg deg å ta en titt på tutorialene på denne linken.

Så, er det noen som har noen spørsmål? Jeg er sikkert ikke den eneste ressursen som kan litt om dette fantastiske verktøyet på denne siden, så om der er flere som vil bidra med kunnskap her, have at it =)
 

peterpan

Medlem
Et tips fra meg når det kommer til at du skal begynne med Git eller hvilket som helst
annet lignende system, ikke gi opp. Jeg følte at i begynnelsen var det bare et ekstra
tungvint trinn i utviklingen og det ble litt ekstra krøll.
Men så plutselig begynte kommandoene å sitte i fingrene og ting gikk mye bedre,
nå er det rett og slett uunnværlig på større prosjekter.
 
Topp