Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Deling av domene med bindestrek

Tonny Kluften

Administrator
Jeg bruker alltid domener uten bindestrek, det ser best ut som regel. Men nå skal jeg kjøpe domene med et firmanavn "Malteser renhold". Hva liker dere best,

malteserrenhold.no
eller
malteser-renhold.no?

Og hvorfor foretrekker dere det ene fremfor det andre? Jeg syns ikke to r`er etter hverandre er fint, enig eller ikke?
 

to-ov

Medlem
Jeg ville foretrekker malteserrenhold.no, uten noen spesiell grunn, tro rett og slett det er fordi det er ett mindre tegn å trykke inn:D

hva med å forkorte det til feks: Mrenhold.no eller bare Mren.no (begge er ledige). Letter å huske, stave osv.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg ville foretrekker malteserrenhold.no, uten noen spesiell grunn, tro rett og slett det er fordi det er ett mindre tegn å trykke inn:D

hva med å forkorte det til feks: Mrenhold.no eller bare Mren.no (begge er ledige). Letter å huske, stave osv.

Ja, jeg har forslått det for kunden, men de vil ikke det.

----------------------------------------------------

Renholdskort
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Dilemma. Som du sier er det vrient med disse to R-ene, men jeg liker ikke domener med bindestrek. Min mening mening er at det ser mindre seriøst ut og rett og slett stygt ut. Minner meg om slike spammy SEO-sider, à la ferie-reiser o.l.

Hva med å kjøpe opp en slik forkortelse og la den videresende deg til malteserrenhold, evt. kjøpe opp begge/alle og kjøre redirect til én? Men da blir vel fortsatt spørsmålet hvilket domene det skal bli.

Nei, vet du hva, få dem til å bytte navn. Det er helt forferdelig.
;)
 

Superbad

Medlem
Kjøp begge.

Redirect den med bindestrek til den uten. Så kan du bruke den med bindestrek i offline reklame om du ønsker det.

Som en nerd som leser Good URL Bad URL foretrekker jeg denne skrivemåten i tekst og reklame: MalteserRenhold.no

Jeg misliker generelt bindestrek i domene.
 

picxx

Well-Known Member
SEO messig sett vil jo et bindestrek bli oppfattet som mellomrom, og det vil jo også rangere på bedriftsnavnet i begge tilfeller, så jeg ville gått for bindestrek.
 

Gaasehud

Medlem
Tror du ikke Google vil skjønne at det er i to ord, picxx? Selv uten bindestrek, men det er skrevet i to ord på nettsiden. Jeg vet ikke altså, bare undrer.

Helt enig med deg, Superbad. Du presenterte det jeg tenkte (og skrev) på en litt bedre måte. ;)
 

picxx

Well-Known Member
Tror du ikke Google vil skjønne at det er i to ord, picxx? Selv uten bindestrek, men det er skrevet i to ord på nettsiden. Jeg vet ikke altså, bare undrer.

Sikkert ikke noe problem med å skjønne det, men nå er det slik at det også finnes andre søkemotorer enn google, og utifra et markedsføringsperspektiv hvor linken også er synlig vil nok domenet med bindestrek se bedre ut enn det uten.
Det som er "gjengs" er ihvertfall at bindestrek blir oppfattet som mellomrom av søkemotorer, så jeg sier bare at jeg ville valgt det....jeg dikterer selvsagt ikke hva Tonny skal gjøre.
 

bbirkenes

New Member
Jeg er definitivt n00b på dette området, men jeg ville sagt malteserrenhold.no.
Dette er det naturlige å skrive og jeg husker aldri slike bindestrek-adresser. Jeg glemmer at det skulle være bindestrek. Markedsføringsmessig ville jeg brukt MalteserRenhold.no for å skille ordene. Jeg ser likevel for meg at det er smart å kjøpe begge og redirecte, for det er sikkert et potensiale for at folk skriver med bindestrek.

Forøvrig ville jeg foretrukket Malteser Renhold, men det får bli på selve siden.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
"<snip radio-annonsering> ... eller besøk vår nettside malteserrenhold.no"
"<snip radio-annonsering> ... eller besøk vår nettside malteser bindestrek renhold.no".
Det stopper veldig opp med et bindestrek; som flere påpeker går det fint med MalteserRenhold.

Du spørte også om hvorfor og det er at hodet mitt splitter det op til:
malt serren hold. Ordene malt og hold er såpass godt innarbeidet at jeg ikke ser disse så lett, og dermed fort identifiserer serren.

Men jeg hadde tatt begge for sikkerhets-skyld (unnskyld, kunne ikke for det) ;)
 
Topp