Jeg får vel starte selv, siden jeg så kjekt oppfordrer andre til å bidra
Og for å legge listen lavt, begynner jeg med en av mine enkleste ideer.
I min spede start som såkalt nettgrunder, hadde jeg noen tanker om å tjene noen kroner på annonseinntekter fra nettsider som ikke trengte nevneverdige oppdateringer. Altså easy money
Kom på ideen om å lage nettsider som gav veiledning om hvordan knyte slips og skjerf, med illustrasjoner, videoer og tekst. Hadde også tanker om å lage en app. Altså ikke noe revolusjonerende, det finnes flere slike nettsteder, men det er noe som fanger en stor målgruppe og hvor hele verden er markedet. Det er dessuten begrenset med nye knute-varianter, slik at innholdet vil være relevant også uten særlige oppdateringer.
Domener ble registrert med både .no og .com, men prosjektet ble altså liggende da det dukket opp andre prosjekter.
I enkleste versjon bør det være rimelig enkelt å sette opp, bare å lage noen gode illustrasjoner og tekst. Det beste av alt er at når tjenesten først er oppe, vil den potensielt gi inntekter uten at du trenger å bruke masse tid på oppdateringer.
Hvis noen er interessert er det bare å ta kontakt for å overta domenene for en billig penge
Edit:
Kan også utvides med egen nettbutikk. Det enkleste kan kanskje være å knytte seg til en dropshipping-løsning. Her finner du en norsk aktør som blant annet tilbyr slips:
https://www.webforumet.no/forum/generell-business/18054-vi-tilbyr-dropshipping-fra-norge.html