Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Deadlock ved endring av navneservere

Keanu

Geek
Jeg har kommet opp i en situasjon som jeg håper noen andre har vært i, og derfor kan hjelpe meg å løse.

Jeg har registrert et nytt .no-domene registrert på Domeneshop. Dette har stått parkert på domeneshop noen dager, men nå skal jeg peke navneserverne over på BlueHost-serveren min.

Domeneshop krever derimot en "sjekk at navnetjenerne er korrekt konfigurert" før de godtar navneserver-endring på .no-domenene. På den andre siden får jeg ikke sette opp domenet på BlueHost før domenet peker på navneserverne til BlueHost, for å vise at det er mitt domene.

Altså får jeg ikke gjort noen av disse tingene før den andre er korrekt oppsatt. Jeg kan gjøre som jeg har gjort en gang før, peke domenet til et annet domene først, verifisere at jeg eier domenet, for så å igjen endre det til BlueHost. Derimot vil dette ta en del dager, og jeg håper noen har tips til en enklere løsning.
 
Sist redigert:

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Jeg ville tatt kontakt med BlueHost og forklart situasjonen. Årsaken til at Domeneshop krever dette er at det igjen er et krav fra Norid. De nye DNS serverene vil ikke bli godkjent av Norid før de faktisk svarer for domenet ditt. Jeg har aldri benyttet BH, men jeg tipper dem er hjelpsomme og får gjort denne endringen for deg :)

Lykke til!
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hehe, akkuratt samme problem og løsning som jeg gjorde før også. Men tok en liten epost til de jeg har webhotell hos, og det ordnet seg veldig fort:) så send en mail til BlueHost og hør du, de er nok behjelpelige :)
 
Topp