K
Kontoristen
Guest
De fleste netsider lages av idioter, det skriver dagens it
Går ikke å bruke adblokker når man lever av reklame, hvordan skal man da lære hvis man ikke ser annonsene andre bruker.
Skulle ønske alle som bruke adblokker måtte ha betalt en sum hver gang de besøkte et nettsted. Hvor mye innhold tror du det hadde vært på nettet om det ikke hadde vært for annonser?
<a href="" title=""><div style="background: transparent url(url-til-bilde) no-repeat scroll 0% 0%; -moz-background-clip: border; -moz-background-origin: padding; -moz-background-inline-policy: continuous; color: rgb(255, 255, 255);width:300px;height:250px;overflow-x:hidden;overflow-y:hidden;"> </div</a>
Om vi i 2009 sitter på en prosessor som merkbart øker prosessorbruk ved visning av en flashannonse på et nettsted bør man vurdere noe som heter ny pc.
Jeg må vel selv innrømme jeg syns det er litt for ironisk og faktisk bruke adblocker aktivt selv når man faktisk også lever av annonser. På en måte vil jeg faktisk også kalle det for egoistisk.
Absurd parafrasering endrer ikke det fundementale problemet med annonser som er så irriterende og forstyrrende, at flere og flere brukere aktivt blokkerer dem."Hei dude. Bruker du adblocker? - Nei? Hvordan det? - Er du gal mann? Det må du da gjøre. Du sliter jo ut prosessoren din om du ikke gjør det. "
Hva blir for dumt? Hittil har du ikke kommet med noe annet relevant enn din egen frie diktning av prossesorarkitektur.Nei, det blir for dumt altså.
Det går fint an å unngå at lastetiden blir lang, problemet er at de færreste gjør det - ergo består fortsatt denne delen av problemet. Jeg er fullstendig kapabel til å ordne mine egne sider.Metoder som er kommet frem her i gården når det gjelder stort sett vanlige annonser er følgende:
1: Hoste alltid annonsene på egen server du kontrollerer selv. Ikke bruk serverne til f.eks Euroads, og iallefall ikke Mmmedier og Tradedoubler. De to sistnevnte der må jo etterhvert kategoriseres som det treigeste jeg har opplevd.
Direkte feil. Hint: annonser blokkeres som regel på url, bildet lastes aldri ned hvis det matcher et filter.2: Når det gjelder bildeannonser av f.eks et jpg-bilde. Sett det som bakgrunn i en DIV og lag hele DIVen til en link. Ikke en eneste adblocker vil kunne forstå at dette er en annonse.