Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Databasetrøbbel i Excel

Apronzo

Medlem
Heisann!

Raskt spørsmål;
Jeg har exportert en del databaser til excel, pris, lager etc.

Videre skal jeg kryssjekke disse for feil og mangler.

Jeg bruker derfor formel finn.rad til å søke opp art nr i alle de nevnte filene (3 filer) og returnere art. nr hvis den finnes i alle tre.
Dette funker på 100 artikkelnummer og 1000, men i det jeg trekker denne helt ned til totalen, på 214 000 art nr.
Så henger excel seg, hver gang... Nå har jeg prøvd hver dag i en uke med å speile filene, dele opp i mindre filer, men uansett hvordan jeg vrir og vender på dette så henger den seg så snart jeg passerer et par tusen. har også prøvd på en flunka ny HP bærebar pc, samt større grovere stasjonær pc. Men excel takler ikke antallet...

Noen som har tips?
 

Bjørnar

Gründer
Dersom du har filen som .xls-format og ikke .xlsx vil den begrense seg til ca 65000 rader, og ikke maks som vel er på en drøy million rader. Vet at dette er et stykke unna de "et par tusen" du har testa med, men kanskje verdt et forsøk.
 

Apronzo

Medlem
Har filen som xlxs, så den burde være stor nok til å håndtere alt, men ser ut som excel ikke takler antall formler. Den kommer opp til ca 6-7000 før den kræsjer. Kanskje jeg må bruke en annen formel, eller rense arket på en måte for å gjøre det mindre komplisert?
 
Topp