Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dårlig businessprosjekt - filmstreams.no

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Fyren bak FilmStreams.no - FILM ONLINE ! har prøvd å spamme WF og diverse andre nettsteder i det siste.

Tok meg en liten titt på siden hans og blir overrasket over hvor uproffesjonelt alt er. Jeg er 99% sikker på at han ikke har lisens på hverken filmene eller bildene han bruker på den siden.

Jeg er litt lei denne drittungen nå, så hvor rapporterer man sånt?
 

Ståle

Medlem
På hvilken måte prøver han å spamme? Har ikke sett noen poster?

Skulle ikke være så veldig vanskelig å få ned den siden. Er er forøvrig enig med deg i konklusjonen om at han ikke har lov til å selge de filmene.

Men, jeg kan jo selvfølgelig ta feil, og man er jo uskyldig til det motsatte er bevist i dette landet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Siden ble opprettet for 1 månede siden, gutten er 18 år og jeg finner ikke et eneste sted på siden noe informasjon om lisens. Vanskelig for å tro at det er lovlig..

Trådene blir jeg selvfølgelig slettet i uberspeed her :)
 

Ståle

Medlem
Egentlig sitter Kenneth og manuelt godkjenner alle poster og tråder. ;)

Hehe, det er derfor det gjerne kan ta 1 minutt eller 2 fra jeg klikker på "Send svar" til det blir lagt inn ja... :)

Vist at det ble for lettvint å skylde på serveren...:rolleyes:
 

clinton4

Medlem
Vet ikke om det er tono som forvalter film rettigheter i Norge, men de kan ivertfall sende deg videre til de som gjøre det.
 

picxx

Well-Known Member
Tono er kun for musikk.

Det kan vel ikke stemme helt, for det var vel tono som var etter Kjetil når han solgte visiononline?
Der var det vel stort sett kun online streaming TV.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er medlem der, vet at de kun driver med musikk. Kanskje han Kjetil hadde musikk også?


Om Tono

TONO er et andelsselskap, stiftet i 1928, som eies og drives av sine medlemmer; komponister, tekstforfattere og musikkforlag. Selskapet forvalter fremføringsrettigheter for musikkverk i Norge. Forvaltningen av de mekaniske rettighetene overdrar TONO videre til NCB (Nordisk Copyright Bureau).

Gjennom forvaltningsavtalen overdrar opphavsmannen disse rettighetene til TONO.
TONO representerer komponister, tekstforfattere og musikkforlag og har i dag over 13.000 medlemmer. Gjennom gjensidighetsavtaler med tilsvarende selskaper i andre land forvalter TONO i praksis hele verdensrepertoaret.

TONO innkasserer vederlag ved kringkasting og annen offentlig fremføring av musikk. Disse pengene fordeles deretter til rettighetshaverne i de fremførte verkene.
 

picxx

Well-Known Member
Mulig det var grunnet at man fikk inn radiostasjoner på VO, og det skal vel også godt gjøres å kjøre flere hundre TV kanaler uten at man ser en musikksnutt ja. Skjønner nå :D

Hva med musikkvideoer? Kommer dette innenfor tono, eller blir det SFT som styrer med det?
 

clinton4

Medlem
Tono er nok bare for musikk ja, men dersom man tar kontakt med dem, så kan de sikkert sende deg videre til de som har med film å gjøre.
 

Knut

Medlem
Finnes det noe "Tono" for film da? Trudde det var hvert enkelt filselskap som selv måtte ordne saken. Mener å ha lest det i forbindelse med noe bråk ang. PB
 
Topp