Custom tag clouds

sKrud

Meget sliten student
Hei

Lurer på om det finnes noen plugins til wordpress som lar deg sette opp spesialtilpassede tag clouds..? Med dette mener jeg å kunne feks sette opp en tag cloud med 25 ord (søk), å kun disse...

Om det hadde vært mulig å lage en forgrening videre i dette hadde også vært flott.. Med dette mener jeg feks. Elektronikk -> hardware -> skjermkort..

Noen som vet om noe slik eller har laget noe slikt..?

Takk for alle svar..:)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det siste spørsmålet ditt kan hvertfall jeg våge og påstå at du ikke vil gå gjort. Om noe slikt skulle fungert måtte tags ha vært bygget opp med foreldre.. Akkurat som at Skjermkort har hardware til forelder, mens hardware har Elektronikk som forelder, og slik er det jo desverre ikke med Tags i WP. :(

Da måtte du i så fall ha laget hele greia manuelt, og det er vel faktisk enklere og lage til i vanlig html, fremfor php. Eneste ulempa, er jo helt klart mye arbeide.!

Ditt første spørsmål skal være mulig.!

PHP:
<?php wp_tag_cloud('smallest=8&largest=22&number=30&orderby=count'); ?>

Du skjønner kanskje denne biten, og at smallest er minste skrift, largest er største skrift, mens number er antall tagger du vil vise. Uten at jeg skal villede deg noe mer, kan du lese masse om taggskyer her: Template Tags/wp tag cloud WordPress Codex

Sist redigert:

picxx

WF 09
Vet ikke om jeg helt skjønner hva du vil ha skrud, men om jeg skjønner dette riktig, ville jeg basert 'taggskyen' på kategorier.
På denne måten ville du fått full kontroll på alle kategoriene (ikke noe automatisk dish dash med tags) og også hatt mulighet til å lage underkategorier (forgrening).
Selve utseendet på kategoriene kunne du jo bare satt opp som en taggsky på siden din.

obs! med dette mener jeg kategorier utenom de du vanligvis viser, om du har et kategoritre på siden din.

Topp