zapotek
Medlem
Heisann!
Tenkte jeg skulle lufte et spørsmål på noe jeg ser på som css hysteri. Ta et eksempel. Du skal lage en enkel horisontal meny med tekst.
Det virker på meg som enkelte (selvoppnevnte?) webguruer omtrent gjør korsets tegn om du gjøre det på følgende måte:
<a href="index.htm">Forside</a><br>
<a href="Omoss.htm">Om Oss</a><br>
<a href="kart.htm">Kart</a><br>
<a href="lenker.htm">Lenker</a>
istedenfor å bruke denne metoden:
<ul>
<li><a href="index.htm">Forside</a></li>
<li><a href="Omoss.htm">Om Oss</a></li>
<li><a href="kart.htm">Kart</a></li>
<li><a href="lenker.htm">Lenker</a></li>
</ul>
Hvorfor???? Den første kodestubben er jo tilogmed kortere.
Gud forby, skulle du i tilegg bruke tabeller på designet, så er det omtrent frem med hvitløken og sølvkulene. Jeg skjønner at det blir mer kode med tabeller, men for guds skyld, noen fler linjer med kode tar da ikke livet av noen. Det er da uansett overdreven bruke av bilder osv som gjør at en nettside laster tregt. Jeg syns ( i motsetning til mange ) at tabeller har sine fordeler. I tilegg så funker det jo i alle nettlesere, og gir meg veldig få problemer.
Diskuter!
Tenkte jeg skulle lufte et spørsmål på noe jeg ser på som css hysteri. Ta et eksempel. Du skal lage en enkel horisontal meny med tekst.
Det virker på meg som enkelte (selvoppnevnte?) webguruer omtrent gjør korsets tegn om du gjøre det på følgende måte:
<a href="index.htm">Forside</a><br>
<a href="Omoss.htm">Om Oss</a><br>
<a href="kart.htm">Kart</a><br>
<a href="lenker.htm">Lenker</a>
istedenfor å bruke denne metoden:
<ul>
<li><a href="index.htm">Forside</a></li>
<li><a href="Omoss.htm">Om Oss</a></li>
<li><a href="kart.htm">Kart</a></li>
<li><a href="lenker.htm">Lenker</a></li>
</ul>
Hvorfor???? Den første kodestubben er jo tilogmed kortere.
Gud forby, skulle du i tilegg bruke tabeller på designet, så er det omtrent frem med hvitløken og sølvkulene. Jeg skjønner at det blir mer kode med tabeller, men for guds skyld, noen fler linjer med kode tar da ikke livet av noen. Det er da uansett overdreven bruke av bilder osv som gjør at en nettside laster tregt. Jeg syns ( i motsetning til mange ) at tabeller har sine fordeler. I tilegg så funker det jo i alle nettlesere, og gir meg veldig få problemer.
Diskuter!