Selv jobbet jeg når jeg startet å drive med prosjekter i komersiell basis uten CRM løsninger fordi jeg anså dette som for kostbart og ønsket heller å bruke pengene på utvikling og markedsføring, men i dag syns jeg faktisk helt ærlig at dette er en av mine dummeste konklusjoner.
Med ett effektivt CRM system får man langt bedre kontroll og oversikt over både eksisterend eog potensielle kunder som gjør at inntjeningen per kunde som ofte blir lagt høyere, så jeg vil annbefale alle å bruke et godt CRM system hvis man ønsker å drive ett prosjekt hvor hensikten er å tjene penger på det.
Selv har vi utviklet et eget CRM system for våre egne prosjekter som vi vurderer å sette ut i produksjon og selge komersielt til en lav kostnad, og i den anlendingen ønsker vi å komme i kontakt med bedrifter som kan være interessert i en CRM løsning til en veldig lav kostnad mot at man er med å tester og gir tilbakemelidnger på systemet kan utvikles til å bli et godt system som passer de fleste bransjer. Er dette interessant for noen lesere kan dere gjerne sende meg en PM så kan jeg forteller dere mer.