Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CRM for Webmastere

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hei WF medlemmer:D Lenge siden sist ;)

Nå har jeg hatt meg en lang og god pause fra det meste som har med web å gjøre, roet ned med alt som heter arbeid egentlig (hatt ferie ganske lenge nå), og må si det har hjulpet mye:D så nå er jeg småligt igang igjen med web og webmasterlivet :p


Har begynt på et nytt prosjekt nå, holder på å lære meg PHP og kan like greit dra løpet HEEELT ut.

Det jeg lager er et CRM system (Customer relationship management) som jeg skal bruke selv i arbeidet mitt.

- Prosjekter: Legge til prosjekter / websider jeg lager for kunder etc, med hva som må gjøres etc.
- Domener: Liste over domener jeg eier med info om utløpsdato etc
- Affiliates: Liste over domener jeg eier med reklame på, info om hva slags reklame som er på hva slags side og med info om inntjening på de.
- Statistikk: Diverse statistikk som er kjekk å ha.


Men, jeg føler jeg mangler noe.


Hva ville dere hatt i et slikt system?


Har planer om at med en gang jeg er ferdig med å lære meg PHP, så skal jeg gå rett videre å lage dette om til et program til OS X.


Mvh
Helge Odland
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hehe, jeg håper da virkelig jeg har vært borte lenge nok...
Er vanskelig å holde seg borte fra weblivet, er jo hobbyen min, hehe.

(Men jeg er ikke tilbake for fullt, derfor jeg begynner smålig og ikke tar på meg div oppdrag fra kunder etc)

Økonomi kan jo være greit, men da blir det jo kun en enkel funksjon, og ikke regnskapaktig. Men er jo greit å krysse av på om de har betalt etc.

Slenger den med i listen min jeg. Har laget et par av modulene allerede ;)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Enkelt og greit fordi jeg tror prosjektet er for stort for meg enda.
Skal først bli ferdig med den lille biten her, så får jeg se hvor jeg går videre fra det.

Men er et fullt slik system med faktura og fakturautsending noe som folk trenger og vil ha, så skal du ikke se bortifra at jeg og de 2 koderene jeg bor med setter oss ned og lager en slik løsning :p
 

Tonny Kluften

Administrator
Hva folk i utgangspunktet vil ha er en ting. En annen ting er hva de vil ha når de ser det ferdige produktet. Hvis det er lett å bruke, pent å se på, oversiktelig osv. vil mange ha det. Jeg kunne tenkt meg et slikt program inkl. fakturaopplegg hvis det er enklere og bedre enn det jeg bruker nå.

Men blir det laget kun for mac så er det ikke noe for meg, heller ikke for tusenvis av andre mulige interesserte.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor ikke bygge inn full støtte for faktura og fakturautsending? Jeg har lenge tenkt på et slikt system,så jeg kunne tenkt meg å blitt med på dette :)

Jeg kunne tenkt meg et slikt system til OSX. Et enkelt og greit system for å holde oversikt over kunder og fakturaer. Jeg sender sjelden ut flere enn 5-6 fakturaer i mnd, og gjør egentlig hele jobben med å holde oversikt på papir. (skrive inn facts, fakturanr, krysse av når betaling er mottatt, etc).

Hadde vært innmari greit med et program med all-on-one. Altså CRM, fakturasystem, kanskje noen sånne fine excelfunksjoner som å lage grafer over siste år etc, men også med en knapp for å "send til regnskapsbyrå".

Absolutt villig til å betale for et slikt system.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det er under utvikling enda... kan ta sin tid dette desverre, hehe. PHP er LITT vanskeligere å lære seg en HTML/CSS :p
 

Bjørnar

Gründer
Ta en titt på kompleksiteten i SugarCRM - der finner du en del gode ideer - samt en del ideer om hva som kan være lurt å luke vekk - er noe stort system for min del i alle fall :)
 
Topp