zapotek
Medlem
De som fortsatt ikke mener godt innhold er det viktigste innen SEO, kommer snart til å få trøbbel: +1 to great web content - Inside AdSense
Baksiden er at den knappen kan utnyttes. Får håpe G har noen ess i ermet for å forhindre det (de pleier jo å ha det).
Det jeg er skeptisk til når man skal ha populæritets stemminger til å (på sikt) påvirke søkeresultatet er at de store og veletablerte sansynligvis blir umulige å konkurere mot.
Når enkelte firmer kan ansette egne folk til å ta seg av "sosiale medie strategier" og kjøre forskjellig kampanjer for å få FB likes og +1, er det lite en enkelt bloggwebmaster kan gjøre for å konkurere mot det. At popularitet nødvendigvis er kvalitet er tvilsomt. når det gjelder manipulering er det vel kjøp og salg av +1 som blir det vanskeligste å hindre.
G har brukt årevis for å få bukt med kjøp og salg av linker, og det å hindre at folk kjøper seg "likere" er vel bort imot umulig så vidt jeg kan se.
Ser for meg mail spammen fremover: "get a +1 blast and skyrocket your income, have 1000 likes for only 99,5$..