Content is king -> Oh yeah baby

zapotek

Medlem
Baksiden er at den knappen kan utnyttes. Får håpe G har noen ess i ermet for å forhindre det (de pleier jo å ha det).

kongen

kongemedlem
Baksiden er at den knappen kan utnyttes. Får håpe G har noen ess i ermet for å forhindre det (de pleier jo å ha det).

Og det er faktisk veldig enkelt å utnytte en slik knapp... tror nok O'Store G må komme opp med et totalt ukjent ess for å forhindre klikkhappy asiatere på jakt etter små cents.

Sist redigert:

Travellingman

Nettgrunder
+1 & Social Metrics Will Be Hard To Game

Previously the biggest objection I've heard from SEOs about user-generated signals is that they are easy to game. Well I'm not so sure. Think about how much information Google has on you and all the ways they can justify your profile is tied to a real human being account. For example - to show you're a real human being Google could look for the following signals:

Gmail
Google analytics
Google calendar
Adwords
Google voice
Google checkout
Chrome sync
Search history
Google docs
Google reader
Youtube
.... etc
Don't believe me? Why not head on over to your Google dashboard and see just how much information Google knows about you.

Google +1 And The Rise of Social SEO | SEOmoz

Hupsey

Medlem
Det jeg er skeptisk til når man skal ha populæritets stemminger til å (på sikt) påvirke søkeresultatet er at de store og veletablerte sansynligvis blir umulige å konkurere mot.
Når enkelte firmer kan ansette egne folk til å ta seg av "sosiale medie strategier" og kjøre forskjellig kampanjer for å få FB likes og +1, er det lite en enkelt bloggwebmaster kan gjøre for å konkurere mot det. At popularitet nødvendigvis er kvalitet er tvilsomt. når det gjelder manipulering er det vel kjøp og salg av +1 som blir det vanskeligste å hindre.
G har brukt årevis for å få bukt med kjøp og salg av linker, og det å hindre at folk kjøper seg "likere" er vel bort imot umulig så vidt jeg kan se.
Ser for meg mail spammen fremover: "get a +1 blast and skyrocket your income, have 1000 likes for only 99,5$..:)

zapotek

Medlem
Det jeg er skeptisk til når man skal ha populæritets stemminger til å (på sikt) påvirke søkeresultatet er at de store og veletablerte sansynligvis blir umulige å konkurere mot.
Når enkelte firmer kan ansette egne folk til å ta seg av "sosiale medie strategier" og kjøre forskjellig kampanjer for å få FB likes og +1, er det lite en enkelt bloggwebmaster kan gjøre for å konkurere mot det. At popularitet nødvendigvis er kvalitet er tvilsomt. når det gjelder manipulering er det vel kjøp og salg av +1 som blir det vanskeligste å hindre.
G har brukt årevis for å få bukt med kjøp og salg av linker, og det å hindre at folk kjøper seg "likere" er vel bort imot umulig så vidt jeg kan se.
Ser for meg mail spammen fremover: "get a +1 blast and skyrocket your income, have 1000 likes for only 99,5$..:)

Enig med alt du skriver egentlig. Derfor er jeg også litt bekymret.

Hupsey

Medlem
Som et eksempel twitret og FB likte jeg nylig en ferdigskrevet melding som sa:Roboform rocks(og link til siden)
Joda, jeg syns roboform er et bra verktøy, men hadde ALDRI giddet å twittret dette uten at jeg var med i trekningen på en Ipad.
De fikk sikkert 1000 vis av tweets og FB likes på dette. Og "sosiale medie" eksperter vil sikkert vise til dette som en
velykket sosial media kampane, og sikkert bake inn ordet viral markedsøring.
Men hadde Roboform gjort det samme med vanlige linker, og loddet ut en Ipad til alle blogger som ga en link til dem, hadde Google
kastet dem på hodet ut av indeksen om de fant det ut(på samme måte som de gjorde med et annet stort amerikansk selskap som jeg ikke husker navnet på)
Når nå G vil bringe det virale inn i søkeresultatene, vil det sansynigvis bli de med de størst budsjettene for virale kampanjer som blir vinnerene.(Og de sosiale medie rådgiverene/ekspertene)

Sist redigert:
Topp