Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Come & Stay

dennison

Medlem
Come & Stay - Noen som har god erfaring med disse? byttet ut noen bannere ol. for 3-4 uker siden, hadde noen fra TD, Euroads osv. før, med regelmessig 200-300 kr uka. Og når jeg byttet til Come & Stay, så ble det 0-10 kr uka! Var akuratt samme type bannere, altså survey og sånn typisk "vinn en flat-tv" egentlig helt samme type bannere, bare med litt kulere premier. Og da gikk klikkene ned fra 30-50 stk pr. dag til kun 0-3 pr. dag. Så syntes dette var litt merkelig, så da tok jeg å satt inn en euroads banner og den viste at det var ca 70-100 visninger pr. dag, mens come & stay viste 10-15 visninger pr dag. Altså ikke klikks. Er systemet dems til å stole på eller? Noen som har erfaringer med dem? Syntes det var jævlig suspekt.
 

picxx

Well-Known Member
"Visninger" er ofte avhengig av hvordan systemet til de forskjellige fanger opp statestikken. Hos euroads f.eks. er man avhengig av at man kun bruker deres iframe koder om man skal måle visninger. Ofte hendt at jeg f.eks. har 400 klikk men 20-30 visninger på en dag da jeg veldig sjeldent bruker "paste-in" annonser.

Come&stay har jeg aldri hatt noen problem med, men meget mulig fordi jeg har brukt disse minimalt.
 

dennison

Medlem
Ok, syntes bare klikkene plutselig forsvant da jeg egentlig fikk inn noen nesten identiske bannere + noen som var enda litt "freshere"
 

picxx

Well-Known Member
fikk inn noen nesten identiske bannere + noen som var enda litt "freshere"

Spurte du dine brukere om de syntes bannerne var "freshere" eller er det din subjektive mening?
Veldig ofte viser det seg at vi som har sett oss god og leie på "standard" annonser ikke velger annonser som er klikkbare, men heller annonser vi synes er kule fordi vi ikke har sett dem før.

Uansett...det å kjøre forskjellige kampanjer over samme tidsrom vil tilslutt gi deg svaret på hvilken kampanje som konverterer best. Om du har problemer med at kampanjer avsluttes i ett sett...lag egne kapanjer, eller selg ditt eget produkt.
 

dennison

Medlem
Har også tekst linker, kan vel fortelle så mye at det handler om en side der du kan "vinne" ting eller finne "triks" til gavekort ol. der det blir postet 1-2 ganger i uka, og pleier alltid har mye klikks, men ikke etter jeg bytta til come & stay.
 

picxx

Well-Known Member
Har også tekst linker, kan vel fortelle så mye at det handler om en side der du kan "vinne" ting eller finne "triks" til gavekort ol. der det blir postet 1-2 ganger i uka, og pleier alltid har mye klikks, men ikke etter jeg bytta til come & stay.

Bare ett tips:
De aller fleste vet at slike sider nå legger inn X antall "konkurranser" og annet møkk for å tjene noen kroner.
Hvorfor ikke heller prøve med en incentive side?
Konseptet er det samme, men du deler utbetaling fra sponsor med dine brukere.
D.v.s. dine brukere får faktisk betalt for å skrive seg på nyhetsbrev, gjennomføre undersøkelser m.v.
Forutsetter ett incentive script (som er gratis)...litt markedsføring, og du er good to go!
 

dennison

Medlem
Yay, men har så mye annet på gang, MMORPG side, iPhone låser, lol'e ip sider, tv-steaming, auto-blogger og sider ++ Så får først ta meg litt tid. Er vel det alt går på, timene i døgnet.
 
Topp