Kjapp og trygg hosting for Wordpress

.com,.net eller .co ?

Erlend

Medlem
Om det spiller noen rolle for hva? For min del mener jeg at det ikke spiller så stor rolle om man har .no, .com eller .net når man skriver på norsk.
 

Bjørn

Domenespekulant
Spørs nesten hva du skal bruke domenenavnet til... Utviklet side rettet mot det store utland, så er .com å anbefale.
 
Det er et internasjonalt prosjekt, kall det en slags blanding mellom spill, underholdning og nettsamfunn med idealistisk formål. Hvor stort det blir vet jeg ikke...

Alternativene er .com, .co, .net, .info, .biz osv... En annen mulighet er å stykke opp selve domenenavnet med bindestreker innimellom ordene og få .com.

Det jeg lurte på var, spiller det noen rolle? Er det kun et spørsmål om hva som ser best ut, eller har det betydning ellers? Har det betydning for Google søk osv?
 

Erlend

Medlem
Det er et internasjonalt prosjekt, kall det en slags blanding mellom spill, underholdning og nettsamfunn med idealistisk formål. Hvor stort det blir vet jeg ikke...

Alternativene er .com, .co, .net, .info, .biz osv... En annen mulighet er å stykke opp selve domenenavnet med bindestreker innimellom ordene og få .com.

Det jeg lurte på var, spiller det noen rolle? Er det kun et spørsmål om hva som ser best ut, eller har det betydning ellers? Har det betydning for Google søk osv?

Jeg ville sikret meg .com,.net og .org
 

picxx

Well-Known Member
Skal du brande et merkenavn bør du gå for .no, til nød .com, da det er disse tld'ene folk stort sett bruker på type in's (nelly.com har f.eks. gjort det bra med et .com).
Skal du bygge en SEO side og satser (utelukkende?) på trafikk fra søkemotorer spiller det null trille. Bruk gjerne .info, ettersom de er rimelig billige.
 

Speca

Medlem
Med mindre du gjør noe som Tie.no så kan du velge alt du vil av domener som har .com, .net, .org og .no for bruk i Norge. Stian Larsen, forøvrig en god venn av meg, som står bak Tie.no har funnet en greit betalt nisje i Norge med Tie.no, og hvis målet ditt er å ranke godt i Norge i webbutikk, så bør(MÅ) du ha en nisje som det er tilgjengelig .no i. Skal du tjene spenn på Adsense, så har det ikke så stor betydning, men hold deg til de fire store som er nevnt her.
 
Skal du tjene spenn på Adsense, så har det ikke så stor betydning, men hold deg til de fire store som er nevnt her.

Er det noen som tjener noe penger verdt å nevne på adsense? Jeg har hørt det handler om irrelevante reklameruter som popper opp på siden din og som nesten ingen er interessert i eller gidder å klikke på, og som bare gir blåbær i inntekter, på bekostning av omdømmet og brukervennligheten til nettsiden din.

Eller blander jeg sammen ting nå?
 

zapotek

Medlem
Er det noen som tjener noe penger verdt å nevne på adsense? Jeg har hørt det handler om irrelevante reklameruter som popper opp på siden din og som nesten ingen er interessert i eller gidder å klikke på, og som bare gir blåbær i inntekter, på bekostning av omdømmet og brukervennligheten til nettsiden din.

Eller blander jeg sammen ting nå?

Ja du blander sammen ting nå. De som sier dette er de som har lite og/eller dårlig trafikk. Sjekk Ehow.com, de tjener "noen" kroner på Adsense....
 
Topp