CMS for sider laget fra bunnen

Jeg har fått i oppdrag å lage noen websider, og planlegger å lage sidene fra bunnen, uten å bruke WordPress eller lignende. Er det noen måte å integrere et CMS i dette, slik at kundene kan logge inn og endre innholdet selv?

A

aabbcc

Guest
Et alternativ kan være å ha en CMS i bakgrunnen som din side henter innhold fra. Slik at de kan gå inn i CMS og redigere og så vil siden din oppdateres med det samme. Enten direkte fra databasen eller fra selve siden.

abc

zapotek

Medlem
Jeg har fått i oppdrag å lage noen websider, og planlegger å lage sidene fra bunnen, uten å bruke WordPress eller lignende. Er det noen måte å integrere et CMS i dette, slik at kundene kan logge inn og endre innholdet selv?

Ingenting i veien for å lage Wordpresstemplatet fra bunnen av.

Tonny Kluften

Administrator
Du integrerer ikke et CMS i et design, du integrerer designet i et CMS. Finn deg at bra CMS og lag en template til det.
Du kan gjerne lage designet samt kode det i Dreamweaver, i en teksteditor eller lignende, men for å bruke det i et CMS må koden tilpasses CMS`et, altså gjøres om til en template.

Problemet er at jeg alltid har laget sidene mine fra bunnen av, da jeg mener alle WordPress-sider ser like ut. Men det er kanskje fordi mange bruker ferdige templates? Kan jeg for eksempel lage en WordPress-side akkurat slik jeg vil ha den? Og er det noe som er vanskelig å lære seg når jeg allerede kan PHP, JavaScript, Ajax o.l.?

Tonny Kluften

Administrator
Veldig bra at du lager det fra bunnen av såklart :)
Du kan lage en side ferdig slik du vil, så kan du konvertere all koden slik at det blir et wordpress theme ut av det.
Bare søk på Google etter "convert to wordpress theme" så finner du noe å starte med.

Bjørnar

Blünder
Det er ikke helt riktig at man ikke kan integrere CMS i design, blant annet gamle CuteNews, nå CutePHP, var en slik type ting hvor du lagde design, og satt inn koder for forskjellige elementer rett i templaten - altså lagt opp litt motsatt av for eksempel WordPress.

Men det er kanskje en grunn til at det ikke er så stort som konkurrenter ;)

Topp