Ehm, nå er jeg ikke Host1, men prøver likevel, og slik jeg har forstått det så er vel CPU priority at du har "rett til" 25% dersom du skulle trenge det, men det er ikke slik at prossessoren deles i fire.
Dersom Host1 for eksempel skulle finne på å bruke Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2650 0 @ 2.00GHz prossessorer i sine servere, så kan du bruke 2GHz (temmelig nøyaktig 1995.192GHz for å være pirkete) dersom ingen andre trenger sine 25% osv. og det er vel den typen virtualisering som er litt av fordelen med cloud.
Normalt i en cloud så tildeles også plass virtuelt, akkurat som alt annet, slik at plassen du har fått er kanskje 20gb, men fysisk kan den plassen befinne seg på en harddisk, flere harddisker, flere servere osv. Slik at dersom en harddisk går ned, så finnes fortsatt din "sone" ettersom den er virtuell.
En swap disk er normalt en del av disken som brukes til midlertidig lagring i Unix baserte operativsystem, slik som i Windows, Linux osv. og er ofte benyttet som et tillegg til minnet dersom mange programmer kjører samtidig eller lignende, og trenger mer minne enn det som er tilgjengelig, selv om disken selvfølgelig er tregere enn minnet så går man ikke like lett tom for minne da det "swappes" til disken.
Nettverkssone er en del av nettverket, altså en sone, satt opp for å dele ressurser eller for å avgrense deler av nettverket fra andre deler osv. slik at ikke alle som har tilgang, lovlig eller ikke, kan komme inn på hele nettverket, helt hvordan det gjøres i en cloud. er jeg heller ikke sikker på, og det kunne være interessant å vite ?
"Build virtual machine automatically" vet ikke jeg hva betyr, men jeg har forstått at "rebuild virtual machine" knappen temmelig sikkert like gjerne kunne hete "tilbake til start" knappen ?
Jeg lurte veldig på om backups skjer automatisk, eller om man kjøre dette på noe vis selv, men fant ut av det ?