Click banners bare svindel?

Jackman

Medlem
Jeg vurderer å kjøpe click banner annonsering hvor jeg er garantert x antall click.
Men så ble jeg veldig usikerda jeg snakket med en kar som mente at det ofte bare var fake fordi folk satt og klikket på bannere x pr dag og etter et vist antall klikk fikk de en premie o.l.

Noen som har erfaringer rundt dette?

Ståle

Medlem
Kommer ann på hvor du har planer om å kjøpe denne annonseringen fra? Er det fra en privat side? Adwords?

Det er nok noen som sitter å klikker på sine egne annonser for å tjene noen kroner, men hos de aller fleste store annonsenettverk har de gode tekniske løsningerfor å luke ut slike klikk.

Jackman

Medlem
Et storbanner nettverk med millioner av visnigner i mnd

Jeg forstod det slik at disse store banner nettverkene betalte folk for å klikke på annonser og når nok annonser er klikket på fikk de premier. Dette betydde nødvendigvis ikke at de som eier sider sitter å klikker..

picxx

WF 09
Mnage slike nettverk har nok folk de bgetaler for å klikke ja.
Hvem har vel ikke hørt om "få betalt for å se annonser" eller "få betalt for å klikke på annonser" muligheter?
Regnestykket er jo egentlig ganske enkelt.
Si du betaler folk $0.01 for hver annonse de klikker på, du selger hvert klikk for $0.05 og differansen er profitt.

Om du kjøper klikk, gjør det fra plasser som er til å stole på, som f.eks. adwords eller yahoos nettverk (husker ikke hva det kalles i farta).

Jackman

Medlem
Prøver med noen få.

Jeg tenker at jeg prøver med en relativ liten pakke så får jeganalysere litt trafikken og se om alle besøkende dropper utpå første siden konsekventetter x sekunder.

Ståle

Medlem
Jeg tenker at jeg prøver med en relativ liten pakke så får jeganalysere litt trafikken og se om alle besøkende dropper utpå første siden konsekventetter x sekunder.

Hvis det her er snakk om en PTC side så ville jeg nok styrt langt unna hvis du ikke fikk trafikken VELDIG billig. De som klikker på slike annonser gjør det nettopp bare for å tjene penger, og de ser veldig sjeldent på siden som det annonseres for.

Men, det er jo bare å prøve, kan jo hende du er heldig, og finner en liten diamant. :)

Topp