Jeg har brukt de i over to år og jeg er egentlig fornøyd. De gjør jobben sin og man får kun en kundebehandler å forholde seg til. Men jeg driver å bytter nå pga. prisen. De har ikke nødvendigvis så høy timepris (550kr - 750kr), men siden de fakturerer for hver påbegynt kvarter, så koster det helt plutselig 137.50kr pluss MVA for et kjapt spørsmål. I tillegg så koster selve regnskapsføringen en del. Jeg har hatt et veldig lite regnskap (ca 50 bilag i året), og det har kostet meg 20 000 kr/år. Jeg har ringt til en del andre regnskapsfører og noen sier det er mye, mens andre sier det er ca det de ville ha tatt selv. Til sammenligning så er det billigste tilbudet jeg har fått på ca 10 000kr.
Først nå nettopp fikk jeg tips fra en annen regnskapsfører jeg ringte om å gå over fra 2mnd momstermin til årstermin. Da trenger ikke regnskapet å føres annenhver måned, men kun en gang i året (dersom man vil det), noe som vil redusere utgiften for regnskapsføringen betraktelig. Det irriterer meg litt at Firmahjelp Regnskap ikke tipset meg om det da jeg har flere ganger snakket med de om måter å redusere prisen på.
I tillegg så er det et annet negativt aspekt; de bruker et webbasert regnskapssystem som heter 24/7 office. Det er sikkert et flott system, men det har krasjet ca 50% av gangene jeg prøver å få ut en rapport eller gjøre noe som helst, og det fungerer bare i IE.
Men de gjør jobben sin godt. For ca 1 år siden ble jeg kontaktet av en spesialrevisor fra Skatteetaten (?) som ville foreta en tilfeldig sjekk (sjansen for det er tydeligvis høyere når man har et Ltd/NUF). Da tok Firmahjelp Regnskap seg av alt og revisoren hadde ingen bemerkninger. Så det gjør jobben sin i alle fall.
De er flinke regnskapsførere, men jeg vil hverken anbefale de eller anbefale noen mot å bruke de.
(PS. jeg setter stor pris på om noen kan tipse om en flink og rimelig regnskapsfører i Oslo området)