hva i heiteste har bilutleie med prostitusjon å gjøre?
Noen ganger kan det være greit å vite hva som faktisk står i loven, i stedet for å bare synse i vilden sky.
FRAM TIL NÅ har det vært slik jeg sier, selv om høyesterett tydeligvis nettopp har bestemt seg for å endre det mht annonser, noe som virker litt snodig og nok vil føre til en lovendring ganske kjapt.
Hva du mener om saken er totalt irrelevant.
Et par konkrete eksempler: F.ex. fikk faren til en kompis av meg på ungdomsskolen problemer med dette fordi et lokale han leide ut ble brukt til bordell, hvordan det endte husker jeg ikke (jeg mista kontakten med han mens saken fremdeles pågikk), men det var MYE styr og han risikerte fengsel. Her er et annet eksempel, første treff på google på "utleie bordell"
Risikerer fengsel for bordell-utleie - Aftenposten
Så om du mener at Hertz og Avis i tillegg til bilutleie driver med utleie av lokaler der de vet brukes til å selge sex, så ja, da kan de risikere problemer. Hvis du bare prøver å være idiot, og mener at de leier ut biler og det kan hende at noen av de som leier dem puler en hore i dem, så bør du virkelig sette korken i flaska for dagen og prøve å bruke hodet LITT.
Her er litt mer info:
Utleieleilighet ble til bordell - Eiendom - Hegnar Online