Jeg saa jo fra saa snart det ble nevnt at jeg ikke var interessert i aa hoere flere si at vi maatte fjerne elementene, saa haapet jo paa at det skulle bli respektert slik at jeg slapp aa diskutere for mye om det. Som sagt, vi satser paa aa selge mesterparten offline, eller i det minste skaffe oss de fleste leads offline. Folk som vil vite mer vil bli henvist til nettsiden, hvor de selvfoelgelig vil kunne kjope. Og eksisterende medlemmer skal jo kunne bruke nettsiden. Nettsiden er egentlig laget for de som allerede er medlemmer, men SAMTIDIG vil vi fange inn de som ikke er medlemmer, men kommer for aa faa mer informasjon. Vi kommer selvfoelgelig til aa pushe litt paa annonsering paa facebook og myspace ogsaa, men jeg tror det vil bli lettere for oss aa selge offline. Vi har planlagt mye om hvordan vi skal faa det til. Kommer sikkert til aa diskutere det her senere ogsaa, naar tiden naermer seg!
Jeg husker ikke i farten alt paa listen (det var partneren min som gjennomfoerte den), men det var ting som "slippe aa staa i koe til utesteder", "forhaandsregistering paa events", "tilgang til VIP lounges", "loftet om at vi skulle holde egne parties/events" og diverse andre ting folk ikke stemte saa mye paa. Det foerste vi gjorde var aa kartlegge hva folk var interessert i slags fordeler og rabatter. Vi fant fort ut hva folk brukte pengene paa og har faatt inn nok tilbud til at folk faktisk vil SPARE penger paa aa vaere medlemmer. Uten at noe er bestemt, saa tenkte vi aa prise medlemskapet til $20 i maaneden. Vi har ordnet $10 rabatter paa mange av treningsstudioene i byen, $2-3 rabatter paa kinoene, $10-30 leie pr mnd paa boligleie (det er veldig vanlig aa leie gjennom meglere og agenter i Australia og ikke privatpersoner), billigere telefon og mye mer. Saa med andre ord om en person trener, leier en leilighet hos en av vaare saa langt 10 meglere (tror de styrer ca 60% av markedet i byen) og shopper/entertainment/resturanter for $250 i mnd (som var gjennomsnittet fra spoeerreundersokelsen) vil brukerene vaare faktisk spare penger paa aa vaere medlem av klubben vaar! Vi har som sagt dratt det litt lengre enn aa bare faa rabatter hos den lokale skobutikken, saa med andre ord saa er rabattene en veldig viktig del av konseptet vaaert.
Jeg er enig i det du sier msites, med at titler, farger og igrunn "hele pakka" ikke apellerer til kundegruppen. Problemet er igrunn at jeg ikke helt vet hva som gjoer det. Jeg har studert reklamer for andre brands som appelerer til samme gruppe, som BMW og Mercedes - men det har ikke gjort meg noe smartere egentlig. Har ogsaa googlet meg ihjel for aa finne lignende nettsider, men alt jeg finner er litt for "harry" for min smak, med roede loepere, champagne og halvnakne babes. Det maa da vaere enn maate aa gjoere det paa uten aa se ut som en sleasy limousine firma. Jeg vet ikke hva jeg skal si til designeren min heller og jeg vet ikke hva jeg skal vise fram som eksempler!
Det er slike tilbakemeldinger jeg er ute etter msites, slik du kom med naa. Keep them coming! Gjerne litt mer spesifikt, med eksempler. Jeg er klar over at ting maa gjoeres annerledes, men har ingen anelse om hvilken retning man maa gaa!