C: full, hva nå?

Dag Frogner

Supermedlem
Da kan du jo kjøpe deg en Mac? ;)

Men seriøst, har du sjekket hva det er som faktisk tar opp plass da? Burde jo være greit å få en oversikt via kontrollpanelet. Hvis ikke du ser alt der, burde det være nok av gratisprogrammer som ramser opp hva som tar plass på maskina.

adeneo

Medlem
Det ligger en hendig funksjon innebygget i Windows for å rydde opp på systemdisken, og hvis du bruker denne vil jeg garantere at du får mer enn nok plass.

Trykk på windows ikonet, og deretter i søkefeltet skriver du "cmd", og åpner et ledetekstvindu, så starter du oppryddingen ved å skrive "format c:", da blir det ryddig!

Nå vet jeg ikke hvilket operativsystem du bruker, men sannsynligvis en eller annen variant av Windows. Da vil du under "diskbehandling" finne et valg for "diskopprydning" hvoretter disken analyseres, og du vil få en oversikt over hvilke filer du kan slette for å frigjøre plass.

I Windows 7 kan man blant annet gjøre dette; Strategies for freeing disk space , og jeg tipper det er ganske likt i f.eks Vista og Win 8 også ...

Mvh Dan

Weboz

Medlem
Jeg har dette problemet selv av og til.
Liker ikke å bruke CCleaner eller diskopprydding da jeg vil ha kontroll på hva som blir slettet.

Gå inn på mappen:
C:\Users\%USER%\AppData
bruk "Egenskaper/Properties" på mapper for å se filstørrelse på ting du ikke trenger. Er mye cache osv. Sorter filnavnene etter filstørrelse og slett filer som tar mye plass som du ikke trenger. Har du spotify, så kan du endre cache mappen til din andre disk (D?). Spotify offline sanger tar blant annet mye plass hvis du har det.

zapotek

Medlem
Hvor lenge sider er det du har reinstallert Windows?
Har du delt C: i flere partisjoner, eller har du flere fysiske disker?

Topp