Bygge inngående linker

Spider

New Member
Ser det snakkes mye om det å bygge linker inn mot nettstedene for å få høyere rating på søkemotorer.
Er det noen som har noen gode tips til hvordan å få det til, bortsett fra å betale for markedsføring hos diverse mer eller mindre seriøse og useriøse aktører?

Jeg har hjulpet to jeg kjenner med å lage web-side for dem, men sliter litt med å få så gode treff som jeg ønsker. Den ene er ikke så verst med bruk av riktige søke ord (RELF), men den andre (Energi & Trykkservice) kommer dårligere ut. Riktig nok har jeg fiksa litt på den, og forbedra litt med hensyn på søkeord, men sliter først og fremst med dette å få inn lenker til dem.

Disse sidene er opprettet først og fremst for å markedsføre disse to små firmaene, og da er det ikke så veldig mange som driver og lager linker inn mot dem.

Er det noen som har noen gode tips?

Sist redigert:

wave

New Member
Spider,

du kunne jo forsøkt å spisse den forsiden litt mer. Title er overlesset med keywords og brødteksten har ingen spesifikt definert KWD for noe som helst såvidt jeg kan se.

>wave

webpiken

Medlem
Jeg har noen kjappe tips som ikke går på lenkebygging, men som vil gjøre begge sider betraktelig bedre.

For regnskapssiden:

Språk
Rydd opp i språket!

Vi
Ta en vurdering på om du skal skrive «jeg» i stedet for «vi» på «Om oss»-siden. For meg ser det useriøst ut å hele tiden bruke «vi», når jeg på samme side kan se at dette drives som enkeltmannsforetak av Jill fra hennes enebolig.

For alt jeg vet kan hun ha ansatte, men da bør det fremgå av siden.

Det er ingen skam å drive et regnskapskontor for seg selv, og som vi kan lese har hun mye erfaring. Så hvorfor utgi seg for noe annet enn det man er?

Kontakt oss
Få med navnet på foretaket og Jill på «Kontakt oss»-siden.

Energisiden:

Velkommen!
Kvitt deg med den «Velkommen til vår hjemmeside» med h1-tagen rundt.

Utstyr vi forhandler
Skriv en liten tekst på denne siden, så søkemotorene får litt å tygge på her også. Kanskje kan du skrive en setning eller to ved hver lenke?

Topp