Bruker OpenCart

KIA

Medlem
Har sett litt på OpenCart som nettbutikk. Funksjonalitetsmessig ser OpenCart bra ut. Det fins mange extensions. Har noen her erfaring med OpenCart for en norsk nettbutikk? Hvilke responsiv theme er mest brukt? jeg tenker at den skal ha VISA/Kredit kort betalingmuliheter( hvike betalingsextension fins det?) Paypal har jeg satt opp, så den fungerer bra.

Kai El Grande

JegBleMobbet.com
Brukte OpenCart på min egen nettbutikk og klarte alt ganske bra. Brukte et av designene de hadde hvor jeg endret det til mitt forbruk. Vet de har lagt opp til Klarna, PayPal og en drøss av andre sider, kan og være de har lagt dette opp for Visa men det lover jeg ikke..

Opencart er en fin nettbutikkløsning men ikke en god salgsløsning!

Det er veldig lite fokus på det å selge med opencart. Blant løsningen som mangler rett ut av boksen kan jeg nevne følgende:

Ikke mulig å velge rekkefølge på bannere og slidere.
Veldig liten mulighet til å endre layout uten å måtte kode direkte i PHP.
Ingen som helst statistikk om klikk og bruk av nettbutikken. (kun antall visninger på produkter o.l)
De fleste tema blir laget uten tanke på effektivt salg, mest kun utseende.
Checkout er GRUSOM!
Nyhetsbrev og administrasjon av dette er så å si fraværende.
Liten kontroll på tilbud.
Ingen mulighet for å kjøre tilbud i kassa, kryssalg, mersalg etc.
Ingen innebygget støtte for feks artikler, blogg, nyheter, meldinger fra nettbutikken.
Dårlig SEO rett ut av pakka.
E-poster som sendes fra nettbutikken er veldig tungvindt å endre på.

Det er som sagt ikke en god salgsløsning. Legger du i noen tusenlapper så kan du få kjøpt moduler som løser mye, men opencart sliter med en ikke eksisterende struktur og ingen vet hvilken vei opencart skal ta i versjon 2.0.

Feks ved oppdatering fra 1.5.4 til 1.5.5 endret de plutselig hvordan språk blir lastet inn slik at alle moduler sluttet å virke.

KIA

Medlem
har startet nylig med OpenCart. Syns Opencart ternger en god del extension for å fungerer bra. men default versjon er ikke så værst. Har lastet ned en fint theme, og det ser verlig bra ut. Administarsjon er ikke så godt, men man blir vant til. Checkout er ok men det fins ikke noen validering på telefon og bostedet. kanskje det fins extension for validering.

VISA/Mastercard betaling er ikke inkludert i default versjon. men det fins extension NETS / BBS Netaxept som koster 450kr. Men jeg vet ikke helt hvorda helle greier fungerer. har lest man må gjør en avtaler med Nets og bank og det koster fastavgifter og masse andre kostnader. Vet noen hvordan helle VISA/MasterCart betaling fungerer?

ptomter

Medlem
VISA/Mastercard betaling er ikke inkludert i default versjon. men det fins extension NETS / BBS Netaxept som koster 450kr. Men jeg vet ikke helt hvorda helle greier fungerer. har lest man må gjør en avtaler med Nets og bank og det koster fastavgifter og masse andre kostnader. Vet noen hvordan helle VISA/MasterCart betaling fungerer?

Skrev i den andre tråden din ang. Nets Netaxept. Hvor er det denne koster 450 ? hvis du har sett på de tilleggene som ligger på Opencart.com sine sider så trenger de oppdatering for å fungere hvis oppdateringsdatoen som står der stemmer.

Du kan prøve å få tilbakebetalt pengene fra opencart ved å sende inn en forespørsel. Evt kan du trekke tilbake beløpet fra paypal om du brukte det.

Sjekk ut stripe.
Jeg bruker det til VISA og MasterCard betalinger, modulen koster 50$ så behøver du SSL men det er ingen oppstart og mnd avgift slik en innløseravtale har.
Det er flere stripe moduler tilgjengelig, jeg bruker den dyreste og har ikke hatt noen problemer med den.

Jeg kan også anbefale ajax quickcheckout som gir en fin og oversiktlig checkout.

Men jeg er helt enig med deg at man behøver litt plugins for å få opencart optimal, og alt du nevner med telefonnummer og adresse sjekk er innebygget i stripemodulen.

Det koster ikke masse. PayPal koster også.
Det blir litt vanskelig å definere hva "Masse" er når det ikke oppgis noen tall på budsjett. Men innløseravtaler er en stor utgift for små nettbutikker i startfasen, drit i nordea ring stripe :)

Men det jeg tror tonny skal frem til er at prismodellene til en vanlig innløser vs paypal/stripe/paymill er lagt opp annerledes, om du selger lite er "gratisalternativene" de billigste men om du selger varer for store summer kan det lønne seg å gå for en avtale med feks nordea.

Men husk at du får lavere trans.kostnader hos stripe og paypal jo mer du omsetter for så for å finne den beste avtalen tror jeg du må ringe rundt å forhandle frem avtaler.

KIA

Medlem
Tonny: ringte nettopp Nets/BBS. Mist pakke koster etablering = 2000kr. Monadpris=300kr. Transaksjon=3kr og Kartinnløser i Nordea koster i tillegg 1,9% per transaksjon (Netaxept Start - Betalingsterminal)

Det er lurt å hente riktig informasjon før man legger feil informasjon på webforumet.

Topp