Bruker døden for å selge

zapotek

Medlem
Ja, denne var jævlig. Når vet ikke jeg hva "trå varsomtplakaten" inneholder, men tipper det er trådd over her.

onlyme

New Member
Mot min vilje gikk jeg innom. Ganske kynisk ja, men no går viftene på full guff på dataen. Den bannerfarm siden er ikke bra for dataen min.

Ståle

Medlem
Men det hadde kanskje ikke vært like stor nyhet hvis kunstinstalasjon bare hadde blåst overende, og at det gikk greit med alle. Saken er jo at noen faktisk døde, og at kunsteren nå blir tiltalt for uaktsomt drap.

Christian

Medlem
Jeg reagerte ikke på på den, men når jeg tenker over det så kan jeg si meg enig.
Og helt klart, forsiden til nettavisen er en salgsplakat og de prøver alltid å bruke de overskriftene som får flest folk til å klikke på artiklene.

peterandrej

pensjonert moderator
Vær Varsom Plakaten setter helt klart føringer for hva som skal presenteres. Drap og dødsfall der de involverte lett kan identifiseres - eller der en omtale kan skape en tilleggsbelastning for de etterlatte skal det trås varsomt med. Selvmord skal som en hovedregel ALDRI omtales.

Jeg opplever at overskriften er helt på grensen av det man kan kalle spekulativt, og hadde de skrevet noe lignende dersom det var snakk om en Norsk ulykke hadde de ganske sikkert ordlagt seg på en helt annen måte. Hadde de omtalt tragedien i Tromsø som "Her dør Kristin.." med et bilde fra det øyeblikket hun blir skutt og drept - så hadde de blitt meldt til PFU tvert, og hadde blitt dømt på alle punkter.

Topp