Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruke Google sin SMTP-server i Gmail

Gaasehud

Medlem
Heisann!

Har satt opp alle mine e-postadr. mot Gmail og det fungerer knallbra. Rask programvare, mailer går aldri tapt og spamfilteret er overlegent.

Fra cPanel har jeg bare satt opp forwarders for adressene – all mail til ola@eksempel.no videresendes til Gmail-adressen min og mailer blir ikke lastet ned til min server. I Gmail har jeg satt opp «svar fra»-adresser, som opprinnelig gikk ut på at jeg la til en adresse (ikke Gmail-adresse, men under mitt eget domene) og dette fungerte så fort jeg hadde klikket på link i en bekreftelsese-post fra Google.

Nå, derimot, finner jeg ikke lenger valget om å bruke Googles SMTP-server i stedet for min egen. Alle mine «svar fra»-adresser er satt opp der og fungerer fint uten egne SMTP-innstillinger, men når jeg vil legge til nok en konto er jeg nødt til å fylle inn SMTP-detaljer for å komme videre.

Er det noen som vet om det fortsatt er mulig å la Google gjøre dette? Ønsker helst ikke å bruke egen SMTP, men er ute etter det beste alternativet.

Oppsett av «svar fra»-adressene finner man under Innstillinger> Kontoer og import og «Legg til en annen e-postadresse du eier». Da havner man til slutt her:

Screen%20Shot%202014-09-05%20at%2012.16.09.png


På forhånd takk for alle tips! :)
 
Topp