Kaster meg på denne tråden her, selv om det kanskje er i seneste laget.
Jeg antar at Lotteritilsynet mener at nettsidene dine er i strid med lotterilovens § 11 om markedsføring, formidling og betalingsformidling for lotterier. Det kan det godt hende at de er, men ved å gå rett på deg som innehaver av domenet, og deg alene, gjør tilsynet en stor glipp. I følge forvaltningslovens § 13, har tilsynet nemlig plikt til å varsle alle parter i saken før eventuelt vedtak treffes, og i og med at saken gjelder markedsføring av spillselskaper er det åpenbart at spillselskapene også må anses som part i medhold av forvaltningsloven § 2 e. Dersom partene i saken ikke er varslet slik loven krever, vil det medføre at eventuelle vedtak vil bli kjent ugyldig av domstolene, da dette karakteriseres som en grov saksbehandlingsfeil.
Jeg har selv snakket med saksbehandlere i Lotteritilsynet om dette problemet i forbindelse med en annen, tilsvarende sak som jeg var involvert i via jobben min som jurist, og denne saken ble da lagt død. Lotteritilsynet er altså fullt oppmerksom på problemstillingen, men velger likevel å fortsette med denne fremgangsmåten, da truslene om vedtak har svært god effekt så lenge de færreste er kjent med at eventuelle vedtak må bli kjent ugyldig med mindre samtlige parter i saken blir varslet.
Tilsynet ønsker for en hver pris å unngå at spillselskapene blir involvert i saksbehandlingen, da saken i så fall med all sannsynlighet vil havne i rettssystemet. Dette vil føre til såpass mye medieomtale for spillselskapene at "vinninga går opp i spinninga" og vel så det for Lotteritilsynet, og de har heller ikke ressurser til kontinuerlig å gå i tvister mot de store spillselskapene hver gang noen oppretter nye domener.
Mitt råd til deg er derfor som følger: Skriv et brev til tilsynet, der du viser til forvaltningslovens regler om forhåndsvarsling av parter og det faktum at involverte parter ikke har blitt varslet om mulig vedtak. Inntil partene er varslet slik loven, oppfatter du skrivet fra tilsynet som et rent informasjonsskriv. Be gjerne samtidig om innsyn i samtlige saker og korrespondanse i tilsvarende saker, da det etter din oppfatning kan foreligge alvorlige feil ved tilsynets saksbehandling også i tilsvarende saker.
Send evt. en pm hvis du trenger mer hjelp.