Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Brackets - open source text editor

xdex

Medlem
Flere som har prøvd brackets? ser at version 1.0 endelig ligger ute, og må si jeg faktisk er veldig fornøyd så langt. Ligger endel addons ute allerede, fra tidligere versjoner, som selvfølgelig fungerer med version 1. Det beste er jo at dette også er gratis! og det er helt fantastisk og jobbe med enkle html/css filer når man bruker live-preview funksjonen sammen med chrome.

http://brackets.io/
http://blog.brackets.io/
 

Gaasehud

Medlem
Tøft, dette skal jeg prøve.

Synes egentlig veien fra PSD til kode går ganske smertefritt om man gjør det «manuelt», men skal ikke uttale meg før jeg har prøvd dette. På screenshotet ser det ganske sexy ut også – minner litt som Sublime Text.

Takk for tipset!
 

xdex

Medlem
Off topic:
Når dere lager nettsider i en editor, endrer dere da URLene manuelt etter at siden er lastet opp?

I 2014, er det ikke lengre vanlig at folk lager statiske nettsider, som ble gjort i 2000. All form for HTML/CSS lages ofte for seg selv, og deretter implementeres f.eks. Wordpress. Lenking/Side-bygging vil derfor bli gjort dynamisk. Dette gjelder forøvrig også for stylesheets, eksterne javascript filer osv. Dersom du har ett nettsted kun bestående av HTML filer, er search & replace din beste venn (tror adobe dreamweaver hadde en egen funksjon for dette, uten at jeg kan si noe sikkert, lengesiden jeg byttet ut denne forferdelige og dyre programvaren)
 
I 2014, er det ikke lengre vanlig at folk lager statiske nettsider, som ble gjort i 2000. All form for HTML/CSS lages ofte for seg selv, og deretter implementeres f.eks. Wordpress. Lenking/Side-bygging vil derfor bli gjort dynamisk. Dette gjelder forøvrig også for stylesheets, eksterne javascript filer osv. Dersom du har ett nettsted kun bestående av HTML filer, er search & replace din beste venn (tror adobe dreamweaver hadde en egen funksjon for dette, uten at jeg kan si noe sikkert, lengesiden jeg byttet ut denne forferdelige og dyre programvaren)

Jeg er en av de få som ikke bruker WordPress, (Men som nå vurderer det) så skjønner ikke helt hva du mener dette. Sier du at jeg kan utvikle en nettside i HTML/CSS, akkurat slik jeg vil ha den, og deretter implementere WordPress? Kan jeg i tillegg bruke PHP og JavaScript/jQuery/Ajax akkurat som jeg vil, uten å drive med disse plug-in-greiene?
 

xdex

Medlem
Jeg er en av de få som ikke bruker WordPress, (Men som nå vurderer det) så skjønner ikke helt hva du mener dette. Sier du at jeg kan utvikle en nettside i HTML/CSS, akkurat slik jeg vil ha den, og deretter implementere WordPress? Kan jeg i tillegg bruke PHP og JavaScript/jQuery/Ajax akkurat som jeg vil, uten å drive med disse plug-in-greiene?

Ja, uansett hva du gjør, så er det helt vanlig å lage client-side først, altså HTML/CSS før du går videre til f.eks Wordpress (annet CMS), PHP, eller hva du måtte velge.
 
Ja, uansett hva du gjør, så er det helt vanlig å lage client-side først, altså HTML/CSS før du går videre til f.eks Wordpress (annet CMS), PHP, eller hva du måtte velge.

Ok, skjønte bare ikke den delen ved at lenking skjer dynamisk? Det blir vel fortsatt laget en meny i HTML f.eks.?
 

BlitZz

Member
Jeg har brukt brackets i en 3 mnd nå tror jeg. Er utrolig fornøyd! Vil anbefale alle å bytte over :) det eneste jeg ikke liker er om du benytter deg av live preview kan du ikke inspisere elementer i chrome uten at live previrw blir stoppet.
 

erlsae

Medlem
Først brukte jeg Sublime, så testa jeg ut Brackets i noen uker, før jeg nå bruker Sublime igjen. Følte mer at Sublime var programmet for meg (uten at jeg kan si helt hvorfor).
 

xdex

Medlem
Brukte sublime før, men prislappen på 70$ (underkant av 600kr) er bare for mye, når programmet har så lite innhold, og avhengig av 3 parts-plugins for å faktisk stå i stil med andre programmer som er langt mer spekket. Syntes også at enkelte ting i sublime kan være tungvindt for nybegynnere, spesielt bare det å skifte farger.

Man kan selvfølgelig forsvare 70$ mot at man ønsker noe som er ribbet, og lett, men da er brackets like godt! Blir uansett spennende å se utviklingen videre, føler ikke sublime har utviklet seg noe enormt den siste tiden, og i 2014 stod det vel nærmest stille?

Jeg har brukt brackets i en 3 mnd nå tror jeg. Er utrolig fornøyd! Vil anbefale alle å bytte over :) det eneste jeg ikke liker er om du benytter deg av live preview kan du ikke inspisere elementer i chrome uten at live previrw blir stoppet.

Mulig jeg huser feil, men mener å huske at dette var en case på github for lengesiden, trodde det var fikset? Rart..
 

Camillafr

Medlem
Liker Brackets veldig godt, og bruker det mye. Veldig greit med addons til forskjellige ting som LESS, minify og lignende. Savner bare en god sftp integrasjon.
 
Topp