Bra online betalingsløsning?

jagarock

Information Research & Analytics
Jeg er på leting etter ny betalingsløsning for mine mange nettbutikker etter å ha blitt rævkjørt av paypal.

Jeg har sendt forespørsel til både PayEx og DIBS, venter på svar der på prislistene deres. PayEx så veldig nice ut siden de også tilbyr faktura og smsbetaling i tillegg til vanlige betalingskort.

Hva bruker andre? Flere jeg burde sjekke ut?

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg har satt oppe løsning for en kunde med DIBS, og det var svært enkelt. Grei dokumentasjon, og en enkel løsning. Jeg kjenner ikke til det merkantile, men vet de måtte gå noen runder når det ble snakk om abonnementsbetaling.

Nå holder jeg på med å sette opp en løsning for meg selv med Nets (tidligere BBS). De har et litt mer omstendelig API, men det er greit nok ;)

Nets er kun leverandør av online betalingsterminal, så du må i tillegg ha avtale med en kortutsteder, dvs. Teller e.l. for Visa/MC og evt. en bank for Bankaxept. Avtalen om Bankaxept fikk jeg greit med min bank, men Teller måtte ha bankgaranti for et beløp. Mulig det var fordi jeg har ENK, men det gikk greit å få hos banken. Det er dog en ekstra kostnad :(

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
hm hvorfor bruker du ikke DIBS selv da? høres så pes ut med det ekstra greiene du snakker om

Jeg starte prosessen med Nets før jeg gjorde jobben med DIBS, men DIBS er også kun en betalingsterminal. Du trenger også der en avtale med en kortutsteder - dvs. Teller eller andre.

jagarock

Information Research & Analytics
de stengte en av kontoene mine uten noe forvarsel, så jeg ikke engang kunne motta penger. jeg har ringt dem flere ganger og sendt eposter etter det, og gitt dem all den infoen de har spurt etter. plutselig får jeg en epost der de sier at kontoen er stengt permanent og at det ikke kan gjøres om. har ikke en eneste klage på paypal. så det hele er en farse. jeg får ikke engang vite hvorfor de har stengt den.

har jo hørt "skrekkhistorier" om folk som får kontoer stengt og ikke får pengene sine, har alltid trodd at det var tullehistorier, eller at de bare ikke har klart å gi paypal den infoen de har etterspurt. men nei jaggu skulle det skje meg.

Topp