Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bra laptop?

picxx

Well-Known Member
Er dette en bra laptop?
Dell XPS 15.6" bærbar PC XPS502x6657

- Pc er ikke bra uansett
- Bærbart er ikke bra om det ikke er mac
- Eneste bærbare som funker er jo mac


Slik, så var vi ferdig med dem, slik at man kan fokusere på spørsmålet.
Jeg har null peil selv når det gjelder specs og ting som har med hardware å gjøre.
Har hatt custombyggede maskiner de siste 7 åra, så jeg aner ikke hva jeg skal se etter.
Alle svar mottas med takk :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Ingen dårlig PC det der gitt - sett i forhold til prisen. Alt avhenger jo av hvordan bruken din er, om du kjører tunge programmer som krever mye grafikk osv. Jeg ville satt et lite spørsmålstegn ved batteriet - 6-cellers er ikke all verdens dersom du trenger batterikapasitet. Men Dell har gode supportmuligheter for batterier mht. innbytte av svake batterier. Regner vel med at du får spørsmål om å betale ekstra for garantiutvidelser, reparasjon next business-day og slikt, og at du burde gå for noe mer enn "det vanlige" der.
 

zapotek

Medlem
Bra pc dette Picxx, men om du kjøper f.eks. denne istedenfor og setter inn denne, så får du en maskin som kommer til å føles mye raskere for ca. samme sum.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kan da umulig være noe godt råd, Zapotek. Toshiba'n du henviser til har mindre RAM, svakere prosessor og kjipere grafikk. Ting går selvsagt kjappere med en SSD-disk, men det kan man jo sikkert fikse direkte i Dell-maskinen.
 

zapotek

Medlem
Det er ikke ram, prosessor og grafikk-kortet (om du ikke skal spille 3d-spill) som er flaskehalsen i dagens pc'er Rune, det er surrehardisken... Har du forsøkt en pc med SSD-disk?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jepp, min stasjonære river bra. Men jeg går ikke ned på de andre specsa av den grunn. Men jeg sitter på stasjonær og har flere disker, SSD i bærbar uten flere disker kan jo lett gi et plassproblem?
 

zapotek

Medlem
Jeg har kun en SSD på 115 Gb på min bærbare, men mye større disk på min stasjonære så det er egentlig ikke noe problem.

Det hele koker ned til: Hva skal du bruke pc'en til Picxx?
 

picxx

Well-Known Member
Det hele koker ned til: Hva skal du bruke pc'en til Picxx?

Jobb.
De programmer som må kjøres blir vel photoshop, dreamweaver, MSoffice og noen andre som krever heller mindre ytelse.
Utover det hadde det jo vært kurrant å kunne sett en serie og spilt et online flashspill.
Sitter akkurat nå på en maskin hvor minnet er et problem (50-80% minnebruk fordi man kjører firefox --- jada, har satt ned størrelsen på hurtiglagret) og det er ikke kjempemorsomt når man kjører seg fast fordi man åpner photoshop samtidig med at facebook er åpent, for å si det slik .. :D
 

picxx

Well-Known Member
Prisen var luggum den også, men skjermen var ikke akkurat luggum, med sine 13".
Er vel knapt større enn Holmes sin kosestikke det.. :D
 
Topp