Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Boliglån i annen valuta

Bjørn Andersen

Webmaster
Sikkert flere enn meg her som har boliglån og da mest sannsynlig i NOK. Er det noen her som har eller vurderer konvertere lånet til annen valuta? Slik jeg ser det så tror jeg NOK vil styrke seg bra mot både EUR og USD på sikt, så burde være mulig tjene inn en del kroner der...
 

Bjørnar

Gründer
å drive med valutalån er ikke for hvermannsen, uten at jeg tror du er det. det med fornuftige er kanskje å splitte opp litt, ikke ta hele lånet i EN valuta.
 

Johan

Medlem
For mange år siden hadde jeg splittet boliglånet mitt i tre; cfr, yen og nok. Det tjente jeg penger på. I dag derimot, nå som kronen er rekordsterk mot all fornuftig valuta ville jeg hold meg unna. Valutamarkedet er, i motsetning til aksjemarkedet, et null summe spill og ikke lett å tjene penger i. Valutaspekulasjon er ikke for amatører. Hvis du vil "leke" med valuta prøv å tjen penger på forex handel. Dette bare som et godt råd
 

hokhang

Medlem
med mindre du har sinnsyk god økonomisk ryggrad ville jeg ikke konvertert lånet i valuta.
med lån i norske penger vet du til enhver tid mye du betaler, i valuta kan det skje såpass store endringer på kort tid, og hvis du ikke har veldig god kontroll på valuta markedet og dets svinginger ville jeg holdt meg til det trygge her i norge ;)

prøv heller å bygge opp en god økonomi med forex handel i stedet og bruk de pengene til å nedbetale lånet ;)
Og hvis du trur valuta handel er vanskelig? neeei det er simpelt ;)

Må bare legge til et skrytebilde :

keng_ho_etoro_1_plass_1_mnd.jpg
 

Johan

Medlem

Har du lyst til å leke valuta og eiendomsspekulant er det Islandske boligmarkedet tingen.
Nå er den Islandske krona veldig svak ift den norske kronen og det Islandske boligmarkedet meget lavt. Islands økonomi går nesten så det suser. Så svak krone og dårlig boligmarked skyldes belastingen fra Icesave. På sikt vil bår islansk krone og boligmarkedet styrke seg ift til den norske kronen. Du får altså i pose og smekk. Have funn :)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp