zapotek
Medlem
Vel, om noen skal se på regnskapet mitt er jeg jo uansett ikke skyldig så jeg har jo ikke gjort noe kriminelt for å si det på den måten. Skal rådføre med revisorer å se hva de koster.
Regnskapsfører.
Vel, om noen skal se på regnskapet mitt er jeg jo uansett ikke skyldig så jeg har jo ikke gjort noe kriminelt for å si det på den måten. Skal rådføre med revisorer å se hva de koster.
...
2. Hvorfor får jeg trekke fra MVA? La oss si jeg ikke har hatt Norske kunder aldri betalt mva til staten, hvorfor kan jeg trekke fra samme sum?
...
2. Det følger av (2) i mvaloven § 6-22, du omfattes fortsatt av mva-loven.
Bare for å gå litt mer i detaljer.
Jeg har ulike websider hvor jeg kjøper trafikk (reklame, annonse plass på google) gjennom adwords som da befinner seg i Irland. Jeg kjøper også trafikk fra andre selskaper som befinner seg i utlandet og fungerer som adwords.
Adsense er noe alle kan bli med i. Det er ett system som lar meg lage en annonse jeg kan legge ut på mine websider. De fleste nettaviser i Norge bruker adsense.
Faktisk er det mulig at mine annonser jeg legger ut på adwords blir synlig på mine egne sider gjennom adsense.
Jeg jobber også med andre selskaper i utlandet. Det kan være tjenester, server leie og software innkjøp eller mnd leie.
For ordenskyld kan jeg nevne at jeg har Norske kunder også som jeg fakturerer hver mnd.
Når det gjelder kostnader er jeg også enig med smbinfo sitt punkt 2, såfremt det dreier seg om det som går inn under fjernleverbar tjeneste, med andre ord at det at skal benyttes snudd avregning.1. Adsense inntekter, og fra andre i utlandet, er for deg MVA-frie (men utløser krav om registrering i mvaregisteret).