Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bokføre Adsense kontrollbeløp?

Laget meg nylig en Adsense konto og i den sammenheng satt de inn et lite pengebeløp (rundt 40 øre) på min firmakonto for å verifisere kontoen.

Jeg lurte i den sammenheng på hvordan dette skal ordnes regnskapsmessig? Finnes det et bilag i Adsense som jeg kan skrive ut å levere til regnskapsfører? Skal jeg lage et slikt bilag selv eller er beløpet så lavt at man bare lar det være?
 

Steve Cash

Medlem
Mener du bare de 40 ørene, eller mener du når det begynner å komme inn mer penger? Hvis du mener 40 øre, så er det bare å la det være.
 

NilsF

Medlem
Det bør lages og føres et bilag, pga. behovet for (og kravet til) kontoavstemming. Ellers vil det oppstå en liten feil i regnskapet.

Om du ikke har en utskrift fra Google, kan du ta kopi av et kontoutdrag der du markerer innbetalingen med markeringstusj, og så leverer du kopien til regnskapsfører sammen med de andre bilagene, samt en klistrelapp om hva det gjelder.
 

Steve Cash

Medlem
I prinsippet er det helt riktig, men et så lite beløp som 40 øre hadde jeg bare korrigert vekk når det begynner å komme inn penger på kontoen, hvis den derimot aldri blir brukt aktivt er det ingen grunn til å ta den inn i regnskapet i det hele tatt. Og det sier jeg, som er regnskapsfører, og ganske pirkete når det gjelder slike ting. Men akkurat dette tror jeg en slipper trøbbel av selv om en gjør litt lettvint.
 
Topp