Forøvrig hadde jeg en drøm en gang om å bo i båt, og tror jeg hadde likt det. Sikkert veldig koselig. Men blir det ikke jævla kaldt da?
Ja – jeg bor i båt og det er ikke kaldt! | Bjørn Kenneth Muggerud
Helvete som jeg missunner deg
Det er bare å hoppe i det! Hva er det som stopper deg?
Du har ikke tenkt å skaffe deg krokodille forresten?
Krokodille?? Jeg har da kjæresten - stor nok utfordring det!
Er et av dine prosjekter å seile med en lapp over det ene øyet utenfor Somalia?
Nei, blir vel heller med et skarpladd våpen.
Men å bo sånn i båt, blir man ikke lei av hverandre når man nesten tramper på hverandre?
Man finner teknikker og løsninger for det meste. Et par nøkkelord - toleranse og tålmodighet.
Hvordan får du tid "for deg selv"?
Dette løser vi ved at vi har våre ting som vi driver med, samt at det er mulig for den ene å g seg en tur. Ellers er det mulighet for at en av oss legger seg i forpiggen, mens den andre er i salongen. Det finnes kun løsninger!
Hva med drikkevann, må dere hente det på store kanner eller er det vannkrane rett utenfor båten?
Drikkevann henter jeg fra ei kran på brygge fem meter unna der jeg ligger. Fylles på 10 og 20 liters kanner. Ellers har mange båter større vanntanker som man fyller opp.
Ettersom du har bare prosjekter som kan gjøres fra båten, hvorfor ikke gjøre som trekkfuglene, å reise sørøver til varmere strøk på vinteren og tilbake på sommeren når det er varmt her?
Jeg har fremdeles noen prosjekter - som
Handballmagasinet.no - Norges største håndballmagasin på nett! som krever at jeg er en god del i Norge - men, det ligger i fremtidsplanene å "rive seg løs" og komme seg sørover.
Når man har sex i bil så gynger bilen, men gynger båten når man har sex i båten?
Det kan fort skje.....
Det hadde jeg aldri klart, går på veggen i leiligheten på 40 kvm på løkka!
Men er jo en opplevelse, har du planer om å oppgradere med tanke på jr. som kommer?
Kikker på noe større ja, men det får komme med tiden.....