Jeg har et webhotell hos Bluehost, og er vel egentlig litt fornøyd og litt misfornøyd på en gang.
Har hatt problemer med oppsett som fungerte fint på min lokale Apache installasjon og hos Domeneshop.
Bluehost bruker en del andre moduler enn de fleste Norske webhoteller, og det har vært plunder med å få alt riktig.
Bluehost's support har vært en vits, og aner ikke selv de mest elementære ting.
Jeg måtte flytte noen nettsider ettersom de ble for store for de fleste Norske webhotell, og valgte da Bluehost ettersom det var unlimited ditt og unlimited datt, noe som er misvisende markedsføring ettersom det ikke er unlimited i det hele tatt.
Det står i avtalen man inngår at man ikke skal overgå 50K filer, og at nettsiden "skal være av normal størrelse", så vær obs på dette.
På den andre siden ligger jeg laaangt over disse tallene med rundt 180K filer og totalt 45gb, og har fått beskjed om at Bluehost normalt ikke hiver meg ut før jeg er godt over 200K filer, noe som nærmer seg veldig, så får vi se.
Det positive er at etter jeg med mye googling fant ut hvordan jeg skulle sette opp ting optimalt hos Bluehost, virker det faktisk ganske bra, og jeg er fornøyd med den delen.
Ikke hatt noe nedetid i det hele tatt, og hastigheter og annet virker glimrende for meg, selv om jeg har sett at mange andre klager på nettopp dette.
Domener handles forøvrig hos domenshop og videresendes derfra til nettsidene hos Bluehost, så hvordan Bluehost er på domener aner jeg ikke?
Alt er forøvrig bedre hos de aller fleste Norske leverandørene etter min mening, og jeg hadde nok holdt meg der dersom det hadde vært mulig, men eneste de hadde å tilby var vpn eller dedikert, og det var uinteressant for akkurat det prosjektet.
Må legge til at sist jeg betalte for det webhotellet hos Bluehost fikk jeg en pris på rundt 600 spenn for to nye år, så man må vel også ta i betraktning at det er uhyggelig billig i forhold til Norske priser, og man får selvfølgelig det man betaler for.